Hasil ujian negatif, Zidane dibenarkan menghadiri pertandingan Osasuna vs Madrid

Zenadin Zidan France

Pamplona: Jurulatih Real Madrid, Zinedine Zidane sekarang diizinkan untuk berpartisipasi dalam pertandingan menentang Osasuna dalam pertandingan lanjutan Liga Sepanyol 2020-2021, Ahad 10 Januari 2021 WIB. Berita itu kemudian disambut baik oleh skuad dan peminat Madrid.

Seperti diketahui, sebelum ini Zidane dilarang menghadiri dan menemani Madrid dalam pertandingan ini. Semua ini berlaku kerana Zidane diketahui mempunyai hubungan dengan orang yang terkena virus korona.
Kerana dia dekat dengan Covid-19 yang positif, pada akhirnya Zidane diminta untuk melakukan pengasingan bebas. Sudah tentu Zidane suatu ketika dahulu diminta melakukan ujian PCR.

Zinedine Zidane
Menurut laporan dari Marca, Jumat (8/1/2021), hasilnya keluar hari ini dan jurulatih Perancis itu menguji negatif. Dengan hasil ini, Zidane dibenarkan berhenti melakukan pengasingan bebas lagi.

Malah Zidane juga telah dibenarkan pergi ke markas Osasuna sehingga dia dapat menemani Sergio Ramos dan rakan-rakannya, yang dalam beberapa hari terakhir terpaksa berlatih tanpa pelatih mereka. Kehadiran Zidane juga merupakan perkara yang sangat baik bagi Madrid.

Kerana Madrid ketika ini memerlukan poin maksimum sehingga mereka dapat terus bertahan dengan Atletico Madrid, yang masih tegas di puncak klasemen Liga Sepanyol 2020-2021. Madrid yang berada di tempat kedua mempunyai perbezaan dua mata dengan apa yang dimiliki Atletico. Adi, jika Madrid menang atas Osasuna, maka mereka dapat menjatuhkan Atletico di tangga teratas Liga Sepanyol. Namun, ini boleh dikatakan sementara. Ini kerana Atletico sebenarnya masih mempunyai dua permainan yang belum dimainkan. Jadi, bila-bila masa Atletico dapat mengambil kedudukan pertama dari Madrid.

Dengan syarat seperti itu, untuk terus memenangi tiga mata adalah wajib bagi Madrid. Itulah sebabnya Madrid memerlukan kehadiran Zidane untuk memimpin pasukan yang dijuluki Los Blancos untuk kemenangan.

Di atas kertas, Madrid semestinya dapat memenangi Osasuna dengan mudah. Kerana lawan mereka dalam lima perlawanan terakhir tidak pernah menang. Kerana keputusan buruk itu, Osasuna kini berada di tangga ke-19.

Malay News
Sports Desk