IPL: Mumbai menewaskan Delhi dengan 57 larian untuk mara ke final

Dubai: Jasprit Bumrah 4-14 membantu orang India Mumbai mara ke final Liga Perdana India dengan kemenangan dominan 57 kali ke atas Delhi Capital.
Suryakumar Yadav dan Ishan Kishan sebelumnya menjaringkan separuh abad ketika Mumbai mencatat 200-5 dari 20 overs.
Delhi mengalami kekalahan 0-3 di larian mereka, sebelum mencapai 143-8.
Mereka masih boleh mara ke final jika menewaskan pemenang Royal Challengers Bangalore dan Sunrisers Hyderabad, yang bertemu pada hari Jumaat.
Juara bertahan, Mumbai mara ke final Selasa di Dubai dan satu kemenangan lagi dari trofi IPL kelima mereka.
Melangkah ke perlawanan itu, 13 daripada 17 perlawanan terakhir IPL tahun ini telah dimenangi oleh pasukan yang mengejar, membenarkan kapten Delhi Shreyas Iyer memutuskan untuk turun dulu.

Bagaimanapun, Mumbai mencatat jumlah terima kasih yang sangat besar kepada 51 gol Yadav dari 38 bola, separuh abad keempat kejohanannya, dan catatan pantas Kishan 55 dari 30 hantaran.
Terdapat juga sumbangan dari pembuka Afrika Selatan, Quinton de Kock – yang menjaringkan 40 dari 25 bola – dan beberapa hantaran peledak dari pemukul India Hardik Pandya yang meledakkan 37 bola 14.

Pengejaran Delhi Capitals bermula pada awal yang mengerikan ketika kedudukan teratas semuanya jatuh tanpa menjaringkan gol, pelumba New Zealand, Trent Boult, mendakwa pemain dua gol pada awal pembukaan.
Pemukul Australia Marcus Stoinis menawarkan beberapa perlawanan dengan 65 dari 46 bola, sebelum disingkirkan oleh Bumrah.
Pelayar, yang merupakan pemenang gawang IPL terkemuka tahun ini dengan 27 pemecatan setakat ini, tampil dengan ketepatan dan ketepatan untuk mencatat karier terbaiknya sebagai IPL.

Hasil sepintas lalu:
Liga Perdana India (Dubai)
Indian Indian 200-5 (20 overs): Yadav 51, Kishan 55no; Ashwin 3-29
Delhi Capital Capital 143-8 (20 overs): Stoinis 65; Bumrah 4-14, Boult 2-9
Indian Indian menang dengan 57 larian