Kami tidak akan memandang rendah pasukan lain: Sarawak FC

Sarawak FC Malaysia

Miri: Walaupun diperkuat dengan kedatangan beberapa bekas pemain kebangsaan dan berpengalaman, Sarawak United FC tidak akan memandang rendah pasukan lain dalam Liga Perdana musim ini, kata ketua jurulatih pasukan, E. Elavarasan. Dia mengakui bahawa penambahan Norshahrul Idlan Talaha dan Christie Jayaseelan sudah pasti akan menjadikan pasukan sebagai pesaing yang lebih baik pada musim yang akan datang.
“Sudah tentu di atas kertas, kami sudah mempunyai pasukan yang sangat baik di semua posisi dan bahkan kehadiran pemain import yang semuanya berpengalaman dan telah bermain di Liga Malaysia, diharapkan dapat memberi kekuatan tambahan kepada pasukan.

“Mungkin ramai yang memandang Sarawak United FC dan Negeri Sembilan sebagai antara pasukan kegemaran tahun ini, tetapi saya tidak mahu merasa seperti itu, kerana pasukan lain juga bersiap sedia,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Bola Sepak Malaysia Liga hari ini.

Selain dari dua bintang tempatan, Sarawak United FC telah menambahkan dua bekas pemain import Selangor, iaitu Sandro da Silva dari Brazil dan Taylor Regan dari Australia, serta beberapa pemain tempatan yang berpengalaman seperti Muhammad Amer Saidin, Khair Muhammad Jefri Jones, Muhammad Gopi Rizqi Rama Chandra dan Haziq Aris |

Saravanan juga akan mendapat dorongan dengan kehadiran bekas jurulatih kebangsaan B. Satianathan, yang telah dilantik sebagai pengarah teknikal pasukan.
Sarawak United FC menduduki tempat ke-10 daripada 12 pasukan dalam Liga Perdana musim lalu dengan 11 mata dari 11 perlawanan (tiga kemenangan, dua seri dan enam kekalahan). Musim Liga Perdana 2021 bermula 28 Februari. – BERNAMA

Malay News
Sports Desk