Mesyuarat mengenai keselamatan titik feri Isnin

Petaling Jaya: Pembantu Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Pelabuhan Sarawak, Datuk Julaihi Narawi akan mengadakan pertemuan pada Isnin dengan agensi berkaitan untuk membincangkan langkah-langkah untuk meningkatkan keselamatan di semua titik feri di negeri ini.

Katanya, pertemuan itu akan melibatkan Jabatan Kerja Raya Sarawak (JKR), Lembaga Sungai Sarawak (LSSS) dan pengendali perkhidmatan feri di seluruh negeri berikutan tragedi semalam di mana pacuan empat roda (4WD) terjun ke Sungai Batang Lupar di Triso Ferry Point di sini.

“Kami tidak dapat menuding jari kepada sesiapa pun kerana tragedi ini adalah kecelakaan, tetapi kami sangat sedih kerana ia mengakibatkan kehilangan nyawa,” katanya kepada pemberita selepas taklimat mengenai kejadian di sini hari ini. Julaihi, yang juga ADUN Sebuyau, mengatakan kini terdapat 12 titik feri di seluruh Sarawak dengan tujuh daripadanya beroperasi di laluan Jalan Pesisir Sarawak.

“Semua 12 titik feri diberi subsidi RM78 juta setahun oleh kerajaan Sarawak dan setiap penumpang hanya dikenakan RM1,” katanya.- BERNAMA