Oscar 2021 tidak akan diadakan secara maya

Los Angeles: Oscar 2021 tidak akan menjadi acara maya dan akan dianjurkan secara tradisional sebagai “siaran langsung”, menurut laporan dari Variety.
Akademi Seni Motion Picture Arts and Sciences memindahkan upacara Anugerah Akademi ke-73 hingga 25 April 2021, sehingga teater akan dibuka semula pada musim bunga, yang akan membolehkan lebih banyak filem bertanding dalam anugerah tersebut, kata laporan itu.

Siaran langsung Oscar akan berlaku, ”lapor Variety semalam, memetik wakil dari Akademi.
Anugerah Akademi secara tradisional diadakan di Teater Dolby dengan 3,400 tempat duduk di Los Angeles. Tetapi kerana pandemi koronavirus, jumlah orang yang akan dibenarkan hadir tidak jelas.

Akademi telah melakukan tinjauan ke arah Dolby baru-baru ini untuk melihat semua pilihan, ”tambah laporan itu, memetik seorang penerbit anugerah yang mengetahui situasi itu.
Akademi Seni dan Sains Gambar Bergambar dan penyiar Walt Disney CoCown ABC tidak segera menjawab permintaan untuk komen.

Anugerah Emmy Televisyen pada bulan September adalah upacara maya sahaja. Termasuk tuan rumah Jimmy Kimmel, hanya kakitangan produksi dan segelintir bintang yang dibenarkan masuk ke tempat acara di Staples Center di pusat bandar Los Angeles. – Reuters

Malay News
Sowbiz Desk