Perdana Menteri Britain, Boris Johnson mahu meletakkan jawatan!

London: Gaji rendah, sebab itulah banyak orang meninggalkan satu pekerjaan dan bergabung dengan pekerjaan lain. Tetapi atas sebab ini, jika ada yang bercakap mengenai meninggalkan jawatan Perdana Menteri negara ini! Mengejutkan untuk mendengar, tetapi memang benar. Perdana Menteri Britain sekarang Boris Johnson telah menyatakan hasrat tersebut.

Gaji rendah. Dia boleh menjana lebih banyak wang sekiranya dia tidak menjadi Perdana Menteri. Dia tidak dapat menguruskan perbelanjaan keluarga dengan wang yang begitu sedikit. Itulah yang dikatakan Johnson baru-baru ini dalam lingkaran dekat. Selepas itu dia mengatakan bahawa dia sedang memikirkan untuk meletakkan jawatan. Berita dari Metro UK dan Times Now News.

Laporan itu memetik salah seorang ahli parlimen parti Johnson mengatakan bahawa Johnson tidak mahu menjadi perdana menteri. Pada masa ini gajinya sekitar satu setengah juta pound setahun. Tetapi sebelum itu dia biasa memperoleh 2 لاکھ 75 ribu pound setahun dengan menulis kolum di surat khabar. Dia juga memperoleh sekitar ,000 160,000 sebulan dari kuliah di dua seminar. Pendapatannya benar-benar menurun sejak dia menjadi perdana menteri di sana.
Menurut laporan itu, Johnson harus menghabiskan banyak wang setiap bulan untuk menyara bekas isterinya, yang mempunyai enam anak. Oleh itu, dia akan membuat keputusan ini. Tetapi tidak sekarang, Johnson akan membuat keputusan akhir setelah semua masalah yang berkaitan dengan Brexit diselesaikan dan situasi Corona diselesaikan.

Sementara itu, Rishi Sunak, Canselor keturunan India Britain, sudah muncul sebagai perdana menteri Johnson berikutnya. Sebagai perdana menteri negara berikutnya, dia jauh mendahului saingannya. Malah di antara bookie, salah satu bijak kegemaran.

Malay News
International Desk