Selain Google Chrome, 5 penyemak imbas lebih pantas

Tech: Mudah alih, komputer riba atau tablet, Google Chrome boleh digunakan di mana sahaja. Google Chrome mempunyai lebih kurang 80 peratus bahagian pasaran berbanding penyemak imbas lain. Pengguna mengeluh bahawa walaupun populariti Google Chrome, Google Chrome jauh lebih terhad daripada penyemak imbas lain. Hari ini saya akan memberitahu anda mengenai 5 penyemak imbas pantas.

1. Berani
Penyemak imbas web Brave mempunyai banyak persamaan dengan Google Chrome. Walau bagaimanapun, penyemak imbas ini tiga kali lebih pantas daripada Google Chrome. Berani digunakan berdasarkan mesin kromium. Bahasa pengaturcaraan yang digunakan dalam program ini adalah JavaScript, C, Cplusplus dan Rust.

2. Safari
Sekiranya anda menggunakan ekosistem Apple, maka penyemak imbas Safari yang digunakan dalam peranti Apple adalah penyemak imbas terbaik. Penyemak imbas ini dibuat oleh pemaju Apple. Segala data dapat dilihat dengan mudah di sini. Namun, kelajuan peranti Mac lebih pantas. Bahasa pengaturcaraan Swift, C Plus Plus, Objective C digunakan di sini.

3. Vivaldi
Vivaldi adalah penyemak imbas yang banyak digunakan untuk mudah alih dan desktop. Pembangun penyemak imbas Opera telah membuat penyemak imbas ini. Penyemak imbas Vivaldi mempunyai alat tangkapan skrin. Pengguna boleh mendapatkan data dengan mudah di sini. Pada mulanya sistem operasinya adalah Windows-7 dan kemudian OX-10 ditambahkan. Sedang menggunakan Linux dan Android.

4. Microsoft Edge
Penyemak imbas Microsoft Edge, yang dibangunkan oleh Microsoft Corporation. Ini adalah penyemak imbas yang dibina berdasarkan gabungan banyak perisian. Windows 10 dan Xbox 1 pertama kali dilancarkan pada tahun 2015. Kemudian pada tahun 2016 Android dan iPhone, pada tahun 2019 Mac dan pada bulan Oktober 2020 perisian Linux dilancarkan. Data dapat dilihat dengan mudah di penyemak imbas. Ia menggunakan bahasa pengaturcaraan CplusplusPlus dan C has.

5. Mozilla Firefox
Penyemak imbas yang paling popular di dunia ialah Mozilla Firefox. Koleksi handi telah berkembang sejak bertahun-tahun. Penyemak imbas ini berfungsi dengan pantas di telefon bimbit. Data mudah diakses di penyemak imbas Mozilla Firefox dan mempunyai keselamatan data lebih banyak daripada Google Chrome. Ia menggunakan bahasa pengaturcaraan JavaScript, CSS, HTML, C, Cplusplus, XML, Rust dan XBL.

Malay News
Technology Desk