MILPITAS, Calif., May 23, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Crocus Technology Inc., pembekal terkemuka penderia XtremeSense® TMR (Tunnel Magneto-Resistance) ganggu, mengumumkan pada hari ini penderia arus terpencil tanpa sentuh kumpulan CT45x untuk membolehkan pengukuran kepersisan tinggi dan arus tinggi dengan penyelesaian yang lebih dipermudah. Tidak seperti penyelesaian sedia ada, CT45x membolehkan pengilang mengetepikan perisai, penumpu atau teras yang mahal. CT452 dan CT453 menawarkan kejituan 0.7% tanpa sentuh, lebar jalur 1 MHz, dan kelalian yang lebih baik daripada -50 dB terhadap medan magnet luaran tanpa komponen mekanikal tambahan. Gabungan prestasi dan kejituan ini membolehkan pelanggan mengurangkan saiz dan berat produk keseluruhan, yang membolehkan mereka menggantikan modul deria arus yang besar dan mahal dengan penyelesaian yang kecil dan mudah.

Ketika keperluan arus semakin meningkat, begitu juga cabaran mengukur arus tinggi dengan jitu, biasanya >200 A dan sering kali sehingga 2,000 A. Perintang pirau dengan amplifier terpencil digunakan secara umum tetapi membangkitkan isu berkenaan dengan kehilangan I2R dan lazimnya besar dan mahal. Penyelesaian berasaskan magnet yang sedia ada seperti Kesan Hall dan AMR adalah kurang jitu dan mempunyai hanyutan suhu yang tinggi. Produk CT45x adalah berasaskan teknologi TMR XtremeSense yang menyampaikan masa depan dengan pendekatan tanpa sentuh nisbah isyarat-hingar (signal-to-noise ratio atau SNR) tinggi yang boleh berpadan dengan keperluan sistem, lebar jalur tinggi dan masa gerak balas yang pantas, penolakan medan model sepunya, digabungkan dengan pengukuran kejituan tinggi berkenaan dengan suhu.

Tambahan lagi, banyak aplikasi kini memerlukan pengukuran arus yang sangat jitu dalam julat miliampere sehingga julat 1,000 A atau lebih. Sering kali, jenis penyelesaian ini melibatkan penderia arus berbilang untuk mencapai prestasi sistem yang diingini, dengan banyak kompromi dan kerumitan reka bentuk. Penggunaan penderia arus TMR XtremeSense Crocus membolehkan penyelesaian tanpa kompromi dan mudah dengan menggunakan satu penderia CT45x tunggal yang menyediakan julat dinamik besar dan SNR yang tinggi. Contohnya, CT45x dapat mengukur ke bawah hingga peleraian 500 mA dan ke atas sehingga 1,800 A sementara mengekalkan kejituan yang lebih baik daripada 0.7%.

CT45x menawarkan prestasi bunyi yang terkini, serendah sehingga 0.55 mVRMS, untuk membolehkan aplikasi menderia paras arus yang kecil dan perubahan atau variasi kecil dalam arus melalui palang bas. Prestasi ini hampir 10 kali lebih baik daripada penyelesaian Kesan Hall yang sedia ada. Ini menghasilkan SNR (nisbah isyarat-hingar) setinggi sehingga 77 dB bagi pengukuran CT45x yang membolehkan sistem memproses data peleraian lebih tinggi dengan kejituan yang lebih tinggi.

“Dengan pengenalan produk deria arus tanpa sentuh kumpulan CT45x, kami kini mempunyai portfolio produk yang lengkap untuk pelanggan kami, daripada arus kecil hingga arus yang lebih besar,” kata Zack Deiri, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Crocus Technology. “Produk berasaskan teknologi TMR termaju Crocus ini merupakan produk yang paling menguja bagi kami kerana faedah TMR XtremeSense kami memenuhi keperluan aplikasi arus lebih tinggi yang tidak dapat dipenuhi oleh penyelesaian sedia ada tanpa kompromi. Crocus teruja dalam menumpukan perhatian pada pasaran arus tinggi baharu seperti BMS, Penyongsang, Penukar DC/DC dan banyak lagi.”

Ciri dan prestasi produk:

CT450 & CT452 (versi 5 V) & CT453 (versi 3.3 V)

Penderia Arus Tanpa Sentuh Terpencil

Boleh mengukur arus daripada 5 mA hingga >2,000 A

Jumlah ralat output ±0.7% Skala Penuh

Masa gerak balas 300 ns, lebar jalur 1MHz

Boleh didapati dalam enam julat medan dikonfigurasi yang berbeza

Kebolehan perlindungan dengan Pengesanan Atas Medan (Over Field Detection atau OFD)

Penolakan Medan Mod Sepunya (Common Mode Field Rejection atau CMFR) Bersepadu dengan kelalian >90% (CT452/3)

Penderiaan medan magnet seragam (CT450)

Menyasarkan aplikasi dalam Pengecas EV, Sistem Pengurusan Bateri (BMS), Penukar DC/DC, sistem 48-V, Pengecasan Dwiarah dan Penyongsang AC/DC.

CT450 boleh didapati dalam pakej TSSOP-8. CT452/3 boleh didapati dalam pakej TSSOP-16. Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web:

CT450 https://crocus-technology.com/products/ct450/

CT452 https://crocus-technology.com/products/ct452/

CT453 https://crocus-technology.com/products/ct453/

Perihal Crocus Technology

Crocus Technology membangunkan dan mengeluarkan penderia magnetik canggih berdasarkan teknologi penderia TMR XtremeSense® yang dipatenkan. Teknologi penderia magnetik ganggu Crocus membolehkan kepekaan yang paling tinggi, penggunaan kuasa yang paling rendah dan saiz yang paling kecil dengan julat suhu yang luas. Crocus beribu pejabat di Milpitas, California. Untuk maklumat lanjut, sila lawati http://www.crocus-technology.com.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Crocus Technology
E-mel: info@crocus-technology.com