TORONTO, Sept. 30, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Eidosmedia, sebuah pembangun penyelesaian penerbitan digital untuk kumpulan media berita terkemuka di seluruh dunia, telah bekerjasama dengan Sophi.io, sebuah platform automasi, pengoptimuman dan ramalan dikuasakan AI yang dibangunkan oleh The Globe and Mail, untuk membawakan automasi serah cetakan yang lancar kepada pelanggan Eidosmedia

Penyelesaian mengurangkan keseluruhan proses susun atur halaman cetakan daripada jam kepada hanya beberapa minit, tanpa menggunakan templat. Penerbit boleh meningkatkan produktiviti dan mengurangkan kos secara mendadak, semuanya dalam platform Méthode yang mereka gunakan pada masa ini.

“Kerumitan susun atur halaman cetak sehingga kini telah menentang automasi mudah yang mempercepatkan penerbitan format dalam talian,” kata Marco Cetola, Pengarah Program Jualan dan Rakan Kongsi Eidosmedia. “Bagi pelanggan kami, terutamanya kumpulan serantau yang besar dan tajuk kebangsaan, edisi cetak terus menjadi sumber pendapatan utama. Terdapat minat yang mendalam dalam cara mengurangkan masa dan kos pengeluaran dalam saluran penerbitan penting ini.”

“Kesesuaian antara rutin pembinaan edisi cetak kami dan enjin AI Sophi ternyata sangat baik,” kata Marco. “Kami dengan cepat dapat memulakan latihan model penomboran pada susun atur sedia ada dan kami mendapat hasil pertama dalam beberapa hari”.

“Peningkatan produktiviti yang diperoleh adalah luar biasa,” kata Marco, “terutama untuk penerbitan harian dengan operasi reka bentuk halaman biasanya siap lebih awal.” Malah, edisi cetakan 32 halaman biasa boleh dinomborkan dalam beberapa minit berbanding beberapa jam untuk operasi manual.

Automasi cetakan berkuasa Sophi berbeza daripada penyelesaian pengeluaran cetakan lain kerana ia bebas templat sepenuhnya. Ia menggunakan AI pintar untuk memastikan halaman bercetak penerbit kelihatan dan terasa seolah-olah ia dihasilkan oleh editor dan pereka halaman yang berpengalaman. Setiap halaman direka dari awal mengikut perbendaharaan kata rekaan setiap jenama. Output akhir ialah fail PDF atau InDesign sedia cetak yang siap dalam beberapa minit.

Antara mereka yang mendapat manfaat daripada teknologi baharu ialah pereka halaman sendiri. Pereka halaman telah lama tertekan untuk meningkatkan produktiviti mereka kerana penerbit cuba mengurangkan kos. Bantuan berkurangan untuk membentangkan bilangan halaman yang semakin bertambah, tugas pereka dalam banyak kes menjadi perlumbaan menentang masa yang penuh tekanan. Enjin automasi akan mengambil alih tugas rutin daripada tangan mereka supaya mereka boleh menumpukan lebih banyak masa kepada muka depan, ciri dan susun atur khas dengan kreativiti mereka benar-benar boleh menambah nilai.

“Automasi halaman adalah inovasi terbesar dalam industri penerbitan sejak komputer peribadi menggantikan mesin taip,” kata Marco.

Gabe Gonda, VP di Sophi.io, mengulas: “Sophi gembira dapat menjalin kerjasama dengan Eidosmedia untuk menyampaikan teknologi automasi cetakan kami melalui platform Méthode. Eidosmedia merupakan vendor CMS kelas pertama dengan pengetahuan mendalam tentang keperluan pelanggannya yang semakin berkembang. Perkongsian ini akan membantu memberikan penyelesaian yang unik dan bernilai tinggi kepada beberapa penerbit akhbar terbaik di dunia.”

Perihal Eidosmedia

Eidosmedia (www.eidosmedia.com) adalah sebuah peneraju global dalam pengurusan kandungan dan penerbitan digital. Penyelesaian Eidosmedia digunakan oleh organisasi media berita di seluruh dunia untuk mencipta dan menyampaikan portfolio produk berita daripada format digital termaju kepada akhbar dan majalah tradisional.

Perihal Sophi Inc.

Sophi.io (https://www.sophi.io) dibangunkan oleh The Globe and Mail untuk membantu penerbit kandungan membuat keputusan strategik dan taktikal yang penting. Ia adalah suit penyelesaian automasi, pengoptimuman dan ramalan yang dikuasakan oleh AI dan ML yang termasuk Automasi Tapak Sophi, Sophi untuk Dinding Bayar dan Sophi untuk Data Pihak Pertama. Sophi juga menguasakan penyerahan berautomatik satu klik bagi penerbitan cetakan tanpa templat. Sophi direka untuk meningkatkan metrik yang paling penting bagi perniagaan anda.