HOUSTON, July 15, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — EXCEL (“EXCEL”™) Petróleos Internacionales del Caribe (“PIC”) dan bahagian operasinya di Mexico, Petróleos Internacionales del Caribe Inc., Sucursal México (“PICMEX”) hari ini bersama-sama mengumumkan penandatanganan Perkongsian Kejuruteraan Strategik, Perolehan dan Pembinaan, “Perjanjian Eksklusif” dengan PIC untuk kejuruteraan, pemerolehan dan pembinaan Kemudahan Eksport utama PIC di Houston, TX bersama dengan sistem storan termampat GLM untuk pelbagai bahan api dan saluran paip gas utama kedudukan hadapan untuk elemen bahan api yang diperlukan untuk Operasi Maritim dan Terestrialnya. Operasi itu bakal menjadi penting kepada AS, Amerika dan Negeri-Negeri Mexico Bersatu dengan penyelesaian PIC lain daripada yang lain dengan perkongsian utamanya yang lain.

Perkongsian EPC Strategik antara PIC dan EXCEL mewakili titik penting pelaburan dalam pengkomersialan bagi kemudahan eksport dan terminal penerimaan, kerana itu menandakan permulaan kajian pra-FEED (Reka Bentuk Kejuruteraan Bahagian Depan) khusus projek oleh PIC untuk penghantaran operasi maritim dan terestrialnya yang akan memastikan penghantaran tanpa gangguan oleh PIC dan perkongsian globalnya yang lain untuk beberapa dekad yang akan datang.

Kajian ini akan merangkumi reka bentuk terminal pengeluaran dan eksport, terminal penerimaan dan loji, bersama dengan Armada yang akan dibina untuk mengangkut dan menghantar bahan api ke pasaran PIC di Mexico dan di seluruh benua Amerika. Selepas selesai kajian pra-FEED dan Keputusan Pelaburan Akhir (FID) oleh PIC dan EXCEL, PIC dan rakan kongsi konsortiumnya akan melaksanakan FEED untuk reka bentuk dan pembinaan akhir bagi projek di Mexico yang PIC telah letakkan setakat ini dengan rakan kongsi konsortiumnya.

“EXCEL sangat berbangga dapat menjadi rakan kongsi dengan organisasi yang hebat seperti PIC dan menjadi EPC terpilih untuk kemudahan dan saluran paip terkini PIC,” kata Jason Hardwick, Presiden EXCEL Midstream Solutions.

“EXCEL berbesar hati untuk menyertai perkongsian ini dan akan menyediakan perkhidmatan Kejuruteraan, Perolehan dan Pembinaan yang terbaik,” ujar Dave Roberts, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif EXCEL USA.

“Projek ini bakal menyediakan Mexico dan negara lain di Amerika Tengah, Amerika Selatan dan Amerika dengan bahan api dan kuasa yang mampu milik serta pengurangan pelepasan karbon yang ketara yang merupakan komponen utama dalam mencapai kemampanan dan seimbang untuk PIC dan Rakan Kongsinya. Kami teruja untuk melaksanakan langkah penting ini dengan EXCEL,” kata Michael Hood, Ketua Pegawai Eksekutif PIC. “Melalui perkongsian operasi eksklusif ini, PIC dan EXCEL akan mempercepatkan pengkomersialan bagi Kemudahan Eksport untuk membantu memenuhi bekalan bahan api dan keperluan elektrik pelanggan PIC di Mexico dan di seluruh benua Amerika serta di luar negara, sambil menggantikan bahan api pelepasan yang lebih tinggi untuk terus mengurangkan pelepasan ke arah masa depan yang lebih hijau dan cerah. Selain ribuan peluang pekerjaan baharu, operasi eksport ini akan membawakan kejayaan besar kepada Negeri Besar Texas sepanjang dekad yang akan datang.”

Perihal Petróleos Internacionales del Caribe dan Petróleos Internacionales del Caribe Inc., Sucursal México
Petróleos Internacionales del Caribe (“PIC”) adalah sebuah syarikat global yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Syarikat itu membangun dan mengendalikan pelbagai operasi berkaitan strategik dengan perkongsian utamanya. Petróleos Internacionales del Caribe Inc., Sucursal México (“PICMEX”) adalah sekutu bagi PIC dan beribu pejabat di Mexico. Untuk maklumat lanjut, sila lawati www.pic-sas.com.

Perihal EXCEL
EXCEL ialah sebuah penyedia perkhidmatan penuh bagi kejuruteraan awam, struktur, mekanikal, fabrikasi, elektrik dan instrumentasi, pembinaan dan penyelenggaraan, serta perkhidmatan pemulihan bencana. EXCEL mempunyai sejarah kejayaan yang panjang dalam mengurus dan memenuhi jadual dan belanjawan projek yang mencabar dalam semua saiz. Kami juga diiktiraf secara konsisten untuk rekod keselamatan dan kualiti kerja kami yang dapat dijadikan contoh. Pengalaman kami, keluasan projek, dedikasi terhadap keselamatan dan budaya korporat yang cemerlang membantu kami menarik dan mengekalkan pasukan kraf dan penyelia yang paling berkemahiran tinggi yang tersedia untuk memenuhi keperluan pelanggan kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila lawati www.excelusa.com dan www.excelmidstream.com.