LOS ANGELES, Feb. 03, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — FloQast, sebuah penyedia perisian automasi aliran kerja perakaunan yang dicipta oleh akauntan untuk akauntan, hari ini mengumumkan metrik S4 dan 2021, mengakhiri tahun penting yang diserlahkan oleh pengembangan antarabangsa, produk baharu dan inisiatif syarikat, penghargaan industri dan pertumbuhan terbesar yang pernah disaksikan oleh syarikat sejak pelancarannya. Syarikat itu melaporkan 97% pertumbuhan tahun ke tahun dalam hasil berulang tahunan (ARR) untuk suku tersebut, serta 153% pertumbuhan tahun ke tahun dalam ARR baharu bersih untuk 2021. Selanjutnya, dengan lebih daripada 1,500 pelanggan di seluruh dunia, FloQast menambah 171 pelanggan baharu pada S4. Pencapaian ini berpunca daripada pembiayaan Siri D $110 juta baru-baru ini, diketuai oleh Meritech Capital dan seterusnya peranan kepimpinan syarikat dalam teknologi automasi aliran kerja.

“Tahun lalu ini, FloQast mengalami pertumbuhan yang luar biasa secara menyeluruh – termasuk pembiayaan, pelancaran produk dan platform, pemerolehan pelanggan dan banyak lagi – menjadikan ini salah satu tahun paling penting dan berjaya bagi syarikat sejak kami diasaskan,” kata Mike Whitmire, CPA tidak aktif, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif di FloQast. “Pertumbuhan ini adalah bukti kemajuan kritikal yang berakar umbi di seluruh industri perakaunan dan menyerlahkan keupayaan FloQast untuk menyampaikan teknologi generasi mendatang untuk menyambut era baharu bagi pemodenan dan perubahan.”

Sepanjang tahun 2021, FloQast mengalami peristiwa penting dalam beberapa bidang utama:

  • Pusingan pembiayaan $110 juta Siri D, diketuai oleh Meritech Capital dan penilaian $1.2 bilion, menjadikan syarikat itu sebagai “penyedia penyelesaian aliran kerja unicorn”.
  • Penerimaan 36 G2 lencana pada 2021, termasuk:
    • Peneraju #1 dalam Grid Momentum G2, Peneraju Musim Gugur 2021 dan Musim Sejuk 2022, Users Love Us, Berprestasi Tinggi dalam Perusahaan, Peneraju dalam Pasaran Pertengahan dan Peneraju Momentum Musim Sejuk 2022.
  • Pemerolehan pelanggan S4 penting termasuk nama terkenal seperti Atmosphere TV, Demandbase, Valo Health, BioLegend Inc., Black Rock Coffee, Shenandoah Valley Organic dan banyak lagi.
  • Pelancaran beberapa inisiatif, alatan dan program baharu, termasuk:
    • FloQast Ops, penyelesaian pengurus aliran kerja baharu yang menangani fungsi kewangan huluan dan hiliran untuk memberikan kawalan dan ketelusan yang lebih besar di seluruh operasi perakaunan.
    • FloQast ReMind, tambahan aliran kerja pengurusan permintaan baharu yang mengautomatikkan tugas manual dan menyampaikan tahap baharu bagi kebolehlihatan di seluruh proses penutupan.
    • FloQast Studios, sebuah cabang pengeluaran skala penuh FloQast yang direka untuk mencipta kandungan pendidikan yang menghiburkan dan menarik oleh akauntan untuk akauntan.
    • Perkongsian dengan Donnelley Financial Solutions (NYSE: DFIN) untuk mengubah penutupan kewangan dan proses pelaporan, terutamanya bagi syarikat yang merancang untuk diapungkan.
  • Pertumbuhan ketara dalam EMEA termasuk:
    • Pembukaan pejabat FloQast yang berpangkalan di London.
    • 68 pelanggan baharu – logo Q4 yang terkenal termasuk Revolut, Babylon Health, Watches of Switzerland dan Ironsource.
  • Pelantikan beberapa eksekutif baharu untuk memacu kejayaan FloQast pada 2022 dan seterusnya, termasuk:
  • Penganjuran TakeControl 2021 pada bulan September, persidangan pengguna tahunan ketiga FloQast, menarik lebih daripada 2,000 profesional industri, mengiktiraf profesional perakaunan bertaraf dunia dan pelanggan FloQast berjaya dalam mengejar kecemerlangan operasi mereka.
  • Penerimaan beberapa anugerah dan penghargaan berkaliber tinggi, seperti penyertaan dalam Tempat Terbaik untuk Bekerja Terbina Dalam disenaraikan untuk tahun keempat berturut-turut, dinamakan sebagai salah satu daripada Tempat Kerja Terbaik dalam Negara oleh Inc. Magazine dan satu daripada Tempat Terbaik untuk Bekerja oleh Los Angeles Business Journal.
  • Mencapai 1,000 pengguna dalam FloVerse, platform komuniti dalam talian untuk pelanggan FloQast menjalin rangkaian dan bekerjasama.

Pertumbuhan dan momentum ini dimungkinkan oleh komuniti pekerja FloQast yang komited untuk menjadikan kehidupan akauntan dan ketua kewangan lebih mudah dan lebih produktif. Di sebalik cabaran yang dihadapi sejak dua tahun lalu ketika pandemik, prestasi syarikat itu terus cemerlang, penghargaan kepada komitmen pasukan terhadap perkhidmatan pelanggan dan kecemerlangan dalam mengejar visi menyeluruh FloQast.

Perihal FloQast
FloQast mengeluarkan perisian automasi aliran kerja yang membolehkan organisasi mengoperasikan kecemerlangan perakaunan. Dipercayai lebih daripada 1,500 pasukan perakaunan – termasuk Twilio, coinbase, Los Angeles Lakers, Zoom dan snowflake – FloQast dibina oleh akauntan, untuk akauntan meningkatkan cara pasukan perakaunan berfungsi. FloQast membolehkan pelanggan menyelaraskan proses seperti penyesuaian automatik, permintaan dokumentasi dan aliran kerja lain yang memberi kesan kepada penutupan akhir bulan, pelaporan kewangan dan senarai gaji, serta diberi penarafan #1 secara konsisten di seluruh tapak ulasan pengguna. Ketahui lebih lanjut di FloQast.com.

Hubungan:
Kyle Cabodi
Pengarah Komunikasi Korporat FloQast
kyle.cabodi@floqast.com