Jenazah Konstabel Mohd. Muradzi selamat dikebumikan – Utusan Digital

KEMAMAN: Jenazah Konstabel Mohd. Muradzi Mohd. Nawi yang maut ketika mengejar suspek lumba haram semalam, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Fasa II Bandar Cheneh Baru, di sini, malam ini.

Jenazah Allahyarham yang dibawa dengan van jenazah Polis Diraja Malaysia (PDRM) dari Kajang selamat dikebumikan dengan istiadat polis kira-kira pukul 8.40 malam.

Terdahulu, kenderaan jenazah dibawa melalui pekarangan rumahnya di Felda Neram 2 bagi memberi peluang kepada ahli keluarga untuk memberi penghormatan terakhir susulan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) yang dilaksanakan di kawasan tersebut.

 Turut mengiringi jenazah ke tanah perkuburan ialah Ketua Polis negeri, Datuk Rohaimi Md. Isa dan Ketua Polis Daerah, Superintenden Hanyan Ramlan. 

Di samping itu, ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed turut melawat keluarga Allahyarham. 

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.30 pagi itu,  Mohd. Muradzi dan rakan sekerjanya, Sarjan Mohd. Arifah Md Yassin, 36, yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas dikatakan bertembung sesama sendiri ketika mengejar suspek lumba haram dalam operasi samseng jalanan. – UTUSAN ONLINE