Kritik & buat Sissy Iman menangis, netizen sindir ‘semburan’ Mas Idayu!

Pasangan sepupu, Naim Daniel dan Sissy Iman menerima kritikan yang sangat teruk daripada juri profesional, Mas Idayu  sewaktu membuat persembahan bertemakan ‘tradisional’ di pentas program Famili Duo, minggu keenam.

Pasangan itu dikatakan gagal mempamerkan persembahan yang baik sehingga menerima sergahan komen pedas daripada Mas Idayu yang membuatkan penyanyi, Sissy Iman tidak dapat menahan sebak kesedihan.

Difahamkan, penyanyi berusia 28 tahun itu bersama Naim Daniel mendapat kritikan selepas lagu nyanyian mereka iaitu Jampi gagal menambat hati juri.

Menurut Mas Idayu, dia tidak faham apa yang mereka berdua hendak sampaikan sewaktu melakukan persembahan selain menyifatkan lagu Jampi itu terlalu besar dan tidak sesuai dibawakan oleh kedua-dua penyanyi berkenaan.

Pun begitu, juri lain seperti Ajai memuji idea mereka yang mahu membawa kelainan ke versi keroncong walaupun ia kurang ‘menjadi’.

“Kamu sebenarnya ada idea. Saya puji idea kamu yang ke arah muzik kerana buat jampi ke keroncong. Kamu selalu tukar keaslian lagu dan konsep. Penyampaian kurang. Saya dengar, kesedapan dan kelembutan lagu tu jadi kasar sikit. Kira tak sampai la. Jadikan sebagai pengajaran,”ujar Ajai.

Rata-rata warganet meluahkan rasa berang dan kecewa dengan sikap Mas Idayu sebagai seorang juri profesional yang dikatakan sudah keterlaluan dalam memberi komen dan teguran kepada peserta tanpa memikirkan aib seseorang di khalayak ramai.

Ada juga netizen mempersoalkan kelayakan Mas Idayu memberi teguran sedemikian tanpa memikirkan perasaan seseorang. Malah, turut meminta pihak televisyen berhenti daripada mengambil juri yang ‘perasan bagus’ tanpa memiliki latar belakang nyanyian yang berkaliber.

Sumber: Instagram @tv3malaysia

Leave a Comment