Neymar mahu kekal di PSG

Paris: Neymar mengatakan pada hari Ahad bahawa dia berharap dapat tinggal di Paris Saint-Germain menjelang musim ini dan mahu Kylian Mbappe juga memberikan masa depannya kepada juara Perancis.
Bintang Brazil, Neymar sedang dalam perbincangan dengan PSG mengenai kemungkinan kontrak baru, kerana perjanjiannya sekarang akan berakhir pada bulan Jun 2022.

“Saya sangat gembira pada masa ini, keadaan telah banyak berubah,” kata pemain berusia 28 tahun itu kepada saluran televisyen Perancis TF1. Saya sangat gembira di sini. Saya mahu kekal di PSG. ”

Neymar, yang menjadikan PSG sebagai pemain termahal di dunia dengan perpindahan 222 juta euro dari Barcelona pada tahun 2017, menjaringkan dua gol dalam kekalahan 3-2 pada hari Ahad di Lorient, kekalahan pertama kelab di bawah jurulatih baru Mauricio Pochettino. Dia mahu Mbappe – yang telah berulang kali dikaitkan dengan kemungkinan berpindah ke Real Madrid dan mengatakan dia mahu masa untuk “berfikir” awal bulan ini – untuk menandatangani perjanjian baru.

Saya harap Kylian juga mahu kekal, “tambah Neymar.” Sudah tentu, itulah kehendak semua penyokong. “Kami mahu Paris kekal sebagai pasukan yang hebat dan saya mahu terus melakukan apa yang selalu saya lakukan – bermain bola sepak dan gembira, mereka adalah perkara yang paling penting.” Mbappe telah menjaringkan 16 gol dalam semua pertandingan musim ini untuk PSG, dengan Neymar menjaringkan 13 gol walaupun telah lama mengetepikan pasukan kerana mengalami kecederaan.

“Kami mempunyai hubungan seperti saudara,” kata Neymar mengenai Mbappe yang berusia 22 tahun. “Saya yang lebih tua. Kami suka bermain bersama. Saya suka membawa yang terbaik darinya.” Dia anak emas, saya memanggilnya ‘Golden Boy’ kerana dia benar-benar emas. Dia mempunyai hati yang besar, bahkan di luar lapangan, dia luar biasa. “Kekalahan Ahad menyaksikan PSG merosot ke posisi ketiga yang luar biasa rendah di Ligue 1, tiga mata di belakang pendahulu Lille. – AFP

Malay News
Sports Desk