MILAN, Itali, June 01, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) — OLON Group, peneraju global dalam pembangunan dan pengeluaran bahan-bahan farmaseutikal (API) yang aktif untuk CDMO dan pasaran am, mengumumkan permulaan pembinaan kemudahan baharu di tapak Rodanonya (Milan, Itali) yang akan didedikasikan sepenuhnya untuk mengurus dan menghasilkan kompoun yang Sangat Kuat, digunakan sebagai contoh pengisian dan penyambung muatan untuk konjugat ubat-antibodi (ADC), salah satu terapi kanser yang paling berpotensi, yang menggabungkan kuasa membunuh sitotoksin bagi molekul kecil yang berkesan dan keupayaan penyasaran yang sangat spesifik bagi antibodi monoklonal (mAbs).

“Sebenarnya, kira-kira 80% daripada ADC sama ada diluluskan atau sedang dibangunkan mengandungi jenis muatan ini, seperti Dolastatins atau Maytansnoids,” kata Giorgio Bertolini, Naib Presiden Kanan R&D Olon Group, “dan terdapat juga kelas lain yang sangat strategik bagi muatan sitotoksik, seperti Antrasiklin, Camptothecin dan Calicheamicin.”

Kumpulan Itali, yang memiliki kepakaran selama bertahun-tahun dalam HPAPI, telah melabur sebanyak €22 juta dalam kemudahan baharu yang dikhaskan untuk kompoun yang Sangat Kuat ini. Barisan pengeluaran pembendungan ultra tinggi akan menghasilkan produk berkeupayaan tinggi dan beracun dan oleh itu akan mencapai tahap pembendungan OEB6 (sasaran OEL 10 ng/m3).

Projek baharu menjangkakan pembinaan lengkap bangunan baharu, yang akan membina ‘shell’ yang kedua, yang mengandungi kemudahan pengeluaran dan kawalan kualiti dan kawasan penyelidikan dan pembangunan, serta semua kemudahan tambahan. Sistem gelung tertutup yang lengkap ini akan merangkumi semua langkah-langkah proses: sintesis, pengasingan, pengeringan dan analisis: loji pembendungan sangat tinggi.

Fasa pertama pembinaan, untuk membina kawasan penyelidikan dan pembangunan muatan, sudah pun dimulakan dan dijangka siap menjelang H1, 2024. Sebaik sahaja selesai, syarikat akan meneruskan ke peringkat kedua memuktamadkan barisan pengeluaran dengan mewujudkan kawasan Pengeluaran QC dan GMP, dengan pemasangan peralatan pengeluaran perindustrian.

Untuk organisasi pembangunan dan pembuatan kontrak (CDMO) yang berpangkalan di Itali yang telah bekerja dengan API (HPAPI) yang sangat kuat – termasuk ubat anti kanser dan sitotoksik – selama lebih setengah abad, penurunan model blokbuster, volum tinggi dalam onkologi dan peningkatan terapi khusus berdasarkan perubatan ketepatan mencipta peluang baharu untuk pertumbuhan berterusan.

Olon ialah salah satu daripada beberapa pembekal dalam pasaran API global yang dapat menyepadukan setiap tahap pembendungan daripada pembangunan API awal kepada pembuatan komersial dan daripada beberapa gram kepada ratusan kilogram.

www.olonspa.com

Hubungan media

Sabrina Spina

sspina@olonspa.it – mudah alih 338.6674289

Olon Group ialah peneraju global dalam pembangunan dan pengeluaran bahan farmaseutikal aktif (API) untuk CDMO dan pasaran generik, menyepadukan sintesis kimia dan proses biologi sambil sentiasa menerima piawaian keselamatan, kualiti dan alam sekitar antarabangsa yang tertinggi.

Dengan salah satu rekod prestasi terpanjang dalam industri API, mempunyai kepakaran pembangunan yang mendalam dan set teknologi canggih yang luas, kami adalah rakan kongsi pilihan yang membolehkan molekul pelanggan kami memasuki pasaran dengan jayanya.

Olon mempunyai rangkaian global yang terdiri daripada 11 tapak pembuatan dan 7 pusat R&D di seluruh dunia. Terima kasih kepada 2,300 kakitangan kami, termasuk 300 pakar R&D yang berpengalaman dan berkelayakan, kami mewakili rakan kongsi yang sangat inovatif dan boleh dipercayai.

Di Olon, kepakaran dan fleksibiliti kompeten di seluruh organisasi membantu membina hasil yang berjaya untuk pelanggan kami dalam sintesis kimia tersuai dan penapaian mikrob, sambil sentiasa mengekalkan tahap keselamatan, kualiti dan pematuhan alam sekitar yang tertinggi.

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6114c829-f3f0-4f92-8b93-9f42b6c4c8b0