Pertikaian Norizam-FAM-MFL akhirnya dapat diselesaikan

Malaysian Football logo

Kuala Lumpur: Perang kata antara pemilik Kelab Bola Sepak Kelantan (Kelantan FC) Norizam Tukiman, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) akhirnya berakhir setelah pertemuan di Wisma FAM di Kelana Jaya hari ini.

FAM, dalam catatan di laman Facebook mereka hari ini, mengumumkan bahawa perjumpaan lebih dari satu jam itu dihadiri oleh Timbalan Presiden FAM, Datuk Mohd Yusoff Mahadi, naib presiden FAM, Datuk Ab Ghani Hassan, yang juga ketua pegawai eksekutif MFL, FAM Setiausaha Agung Stuart Ramalingam, Norizam serta wakil Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), yang diketuai oleh naib presiden Ahmad Muzakkir Hamid.

Pertikaian lisan di antara mereka dipercayai bermula setelah laporan muncul yang mendakwa bahawa Kelantan FC boleh dikenakan potongan tiga mata kerana tunggakan gaji pemain mereka. Ini menyebabkan Norizam tidak berpuas hati dengan tindakan FAM. Stuart, bagaimanapun, menafikan bahawa Kelantan FC akan ketinggalan tiga mata.

Selain itu, Norizam juga dilaporkan telah menimbulkan beberapa masalah, termasuk pembayaran hak penyiaran Liga Malaysia (Liga-M) dan elaun pengadil yang belum dibayar. – BERNAMA

Malay News
Sports Desk