TORONTO, July 13, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Global News, salah satu organisasi berita terkemuka Kanada, telah memilih Sophi.io, sebuah platform automasi, pengoptimuman dan ramalan yang dikuasakan oleh AI yang dibangunkan oleh The Globe and Mail untuk mengautomasikan kurasi kandungan laman web mereka. Berikutan nilai inovasi mereka yang kukuh, mereka akan menggunakan Automasi Tapak Sophi untuk meletakkan kandungan digital secara autonomi di seluruh laman web mereka.

Global News sangat inovatif dalam pendekatan mereka terhadap budaya dan telah bekerja secara intensif dengan Sophi untuk memacu perubahan budaya sehingga pasukan editorial mereka nampak nilai dalam membawa AI ke dalam bilik berita dan tidak sabar untuk bekerja dengan teknologi baharu ini.

Sophi Site Automation menganalisis semua kandungan mereka, daripada video ke teks dan merombak setiap bahagian kandungan untuk meletakkan kandungan paling berharga di tempat paling berharga pada sifat digital mereka untuk memastikan kandungan mereka membantu mencapai matlamat perniagaan mereka.

Sonia Verma, Ketua Pengarang di Global News, berkata, “Pasukan editorial kami yang inovatif dan dipacu data tidak sabar untuk bekerjasama dengan Sophi untuk membawa automasi ke dalam bilik berita kami dan memacu keputusan berkuasa yang akan membantu kami memberi khidmat yang lebih baik kepada penonton kami.”

Gabe Gonda, VP di Sophi.io, mengulas, “Global News, salah satu syarikat berita dan maklumat terkemuka Kanada, adalah tambahan yang luar biasa kepada pangkalan pelanggan kami. Kami teruja untuk membantu mereka menggabungkan bakat tahap tinggi mereka dengan teknologi ML terkini yang akan membantu memacu hasil perniagaan yang ketara.”

Perihal Global News

Global News menawarkan warga Kanada dari pantai ke pantai dengan pelbagai berita dan maklumat—daripada berita tergempar dalam komuniti mereka kepada kandungan mendalam dan menarik yang meletakkan isu dunia yang kompleks dalam perspektif. Global News kekal komited untuk melayani khalayak dengan liputan berita berasaskan fakta, tepat dan komprehensif. Rakyat Kanada boleh beralih kepada Global News sebagai sumber maklumat yang dipercayai di televisyen, radio dan dalam talian termasuk siaran berita utama Global National dan siaran berita tempatan harian di seluruh negara. Global News merupakan rangkaian Corus Entertainment.

Perihal Sophi.io

Sophi.io (https://www.sophi.io) dibangunkan oleh The Globe and Mail untuk membantu penerbit kandungan membuat keputusan strategik dan taktikal yang penting. Ia adalah suit penyelesaian automasi, pengoptimuman dan ramalan yang dikuasakan oleh AI dan ML yang termasuk Sophi Site Automation, Sophi for Paywalls dan Sophi for First Party Data. Sophi juga menguasakan peletakan automatik satu klik bagi penerbitan cetakan tanpa templat. Sophi direka bentuk untuk meningkatkan metrik yang paling penting untuk perniagaan anda seperti pengekalan dan pemerolehan, keterlibatan, kekinian, kekerapan dan volum pelanggan.