BRIDGEWATER, N.J., Feb. 03, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Synchronoss Technologies, Inc. (“Synchronoss” atau “Syarikat”) (Nasdaq: SNCR), peneraju global dan pereka baru dalam produk dan platform awan, pemesejan serta digital, hari ini melaporkan peningkatan 18% tahun ke tahun bagi pelanggan dalam perniagaan Synchronoss Cloud bagi suku keempat 2021. Peningkatan 18% itu mewakili pencepatan daripada pertumbuhan 16% pada suku sebelumnya dan pertumbuhan 15% dalam tempoh yang sama pada 2020.

Pemacu utama di sebalik pertumbuhan pelanggan awan bagi Syarikat yang berterusan termasuk penggunaan lanjut oleh pelanggan sedia ada, seperti Verizon, AT&T, Tracfone dan Assurant, serta menandatangani pelanggan Synchronoss Cloud baharu dalam segmen perniagaan terbesar dan paling strategiknya. Pada tahun 2021, Synchronoss memperoleh kontrak awan dengan empat (4) pelanggan baharu, termasuk Allstate Protection Plans, Telkomsel, TelkomSigma dan Kitamura. Pelan Perlindungan Allstate dilancarkan tahun lepas manakala tiga pelanggan baharu yang lain dijadualkan untuk melancarkan tawaran awan pada 2022.

“Kekuatan prestasi pelanggan awan kami pada Q4 2021 mencerminkan komitmen kami kepada Synchronoss Cloud sebagai pemacu pertumbuhan masa depan bagi perniagaan kami,” kata Jeff Miller, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Synchronoss. “Kami terus memberikan tumpuan yang lebih terhadap platform strategik ini, menyampaikan tawaran baharu, peningkatan ciri dan pengalaman pengguna untuk menyokong pengembangan global kami. Kami memasuki tahun baharu dengan momentum operasi yang kukuh memberikan kami keyakinan terhadap keupayaan kami untuk menyampaikan pertumbuhan pelanggan dua digit yang sihat pada tahun 2022, yang sepatutnya diterjemahkan kepada pengembangan tertinggi yang lebih besar dari semasa ke semasa apabila pelanggan baharu dilancarkan dan pelanggan sedia ada meningkatkan tawaran awan mereka.”

Synchronoss Cloud adalah platform berlabel putih yang membolehkan pengguna membuat sandaran, menyegerak dan menyusun foto, video, kenalan dan banyak lagi antara mana-mana peranti dan awan. Tawaran Synchronoss Cloud kini disepadukan ke dalam rangkaian pelan perkhidmatan mudah alih dan talian wayar serta tawaran gabungan lain. Platform ini menyediakan cara yang mudah untuk mengurus, berkongsi dan melindungi semua jenis kandungan digital dengan selamat. Penawaran awan peribadi yang kaya dengan ciri memberi peluang kepada penyedia perkhidmatan untuk mencipta perkhidmatan baharu, memberikan lebih nilai kepada pelanggan, membina kesetiaan jenama dan memperkukuh kedudukan mereka.

Synchronoss akan memberikan butiran lanjut tentang metrik pelanggan awannya apabila ia melaporkan hasil kewangan yang lengkap untuk suku keempat dan tahun penuh 2021 pada bulan Mac. Butiran bagi panggilan persidangan akan diberikan sebelum acara itu dalam minggu-minggu akan datang.

Perihal Synchronoss
Synchronoss Technologies (NASDAQ: SNCR) membina perisian yang memperkasakan syarikat di seluruh dunia untuk berhubung dengan pelanggan mereka dengan cara yang dipercayai dan bermakna. Koleksi produk syarikat ini membantu untuk memperkemas rangkaian, memudahkan penyertaan dan melibatkan pelanggan untuk melancarkan aliran hasil baharu, mengurangkan kos dan meningkatkan kelajuan memasuki pasaran. Ratusan juta pelanggan mempercayai produk Synchronoss untuk kekal segerak dengan individu, perkhidmatan dan kandungan yang mereka gemari. Itulah sebabnya lebih daripada 1,500 pekerja Synchronoss yang berbakat di seluruh dunia bekerja keras setiap hari untuk mengimaginasikan semula dunia dalam segerak. Ketahui lebih lanjut di www.synchronoss.com.

Hubungan Perhubungan Media:
Domenick Cilea
Springboard
dcilea@springboardpr.com

Hubungan Perhubungan Pelabur:
Matt Glover and Tom Colton
Gateway Group, Inc.
SNCR@gatewayir.com