Tiada jodoh! Zainal Abidin dan Fyna Jebat sudah bercerai dua minggu lalu

Tiada jodoh! Zainal Abidin dan Fyna Jebat sudah bercerai dua minggu lalu

Nampaknya, berita mengenai kemusnahan mahligai bekas jurulatih bola sepak terkenal, Datuk Zainal Abidin Hassan bersama penyanyi Fyna Jebat yang dibina awal tahun ini adalah sahih selepas berlaku kemelut diantara kedua-dua isterinya.

Menurut laporan Harian Metro, perkembangan itu dimaklumkan sendiri oleh saudara terdekat Zainal yang mendedahkan Fyna dan Zainal sudah bercerai sejak dua minggu lalu.

Difahamkan, punca penceraian itu berlaku disebabkan Fyna dan isteri pertama isteri Zainal Abidin, Datin Zalina Zaini tiada persefahaman antara satu sama lain yang membawa kepada pengakhiran hubungan tersebut.

“Apa yang dikongsikan anak Zainal itu boleh saya cakap betul. Mereka memang sudah bercerai dua minggu lalu.
“Punca cerai adalah disebabkan kedua-dua isteri Zainal itu mereka tidak ada persefahaman. Jadi mereka ambil keputusan untuk bercerai,” katanya.

Terdahulu, anak perempuan Zainal iaitu Zahira Aisyah memberitahu adik Aida Jebat itu sudah diceraikan oleh bapanya menerusi sebuah komen di laman sosial.

Perkara tersebut sudah semestinya mengejutkan ramai memandangkan berita perkahwinan mereka baru sahaja diketahui sejak awal tahun itu namun, segalanya telah musnah dalam sekelip mata.

Mana tidaknya, sebelum ini Fyna dan madunya telah memilih jalan untuk berdamai selepas isteri pertama bekas jurulatih bola sepak kebangsaan, Datuk Zainal Abidin Hassan telah menarik semula laporan yang dilakukannya susulan kes gaduh di sebuah restoran.

Bagaimanapun, dakwaan itu disangkal oleh Zahira yang memaklumkan ibunya tidak pernah berdamai dengan sesiapa pun termasuklah Fyna.

Sumber: Harian Metro (Zulkarnain Azman)