Apa kata dinding bilik tidur anda mengenai siapa anda?

Photo Credit: Girls Life

Cara hidup: Kembali pada bulan Mac, ketika sekolah-sekolah di seluruh negara ditutup dan kami beralih ke kelas dalam talian, saya mula mendapat perhatian umum antara rakan sekelas saya. Dengan kelas kami dibahagikan kepada kotak kecil di Zoom, saya dapat melihat bahawa dinding bilik tidur rakan-rakan pelajar saya ditutup dari atas ke bawah dengan hiasan. Latar belakang saya sendiri mengandungi poster yang menggambarkan pelakon, pemuzik dan bangunan kegemaran saya dari kampung halaman saya.

Belajar dari rumah seolah-olah menjauhkan kita dari struktur sosial dewan sekolah kita, dan kita beralih dari mengekspresikan diri melalui pakaian kita untuk mengekspresikan diri melalui bilik kita.

Sangat mengasyikkan apabila melihat intipati rakan sekelas saya, beberapa yang saya kenali sejak tadika, terpampang di seluruh dinding mereka. Sesi Zoom ini memberikan gambaran sekilas kepada rakan sekelas saya di habitat semula jadi mereka dan yang paling rentan. Ketika kelas musim panas bermula, saya bertanya kepada diri saya dan beberapa remaja lain, “Apa kata dinding bilik tidur anda tentang anda?” dan “Adakah itu penting?”

Taylor suka berpakaian dengan pakaian yang memberikan “Mamma Mia getaran”, tetapi sejak karantina bermula, dia memakai baju sejuk dan seluar yoga. Taylor menggambarkan gayanya sebagai “warna comel, pedesaan, berjimat cermat, cerah. Apa sahaja yang menggembirakan saya.” Kecintaannya terhadap warna-warna terang menerjemahkan ke biliknya, yang dilukis dengan warna merah jambu dan teal.

Setelah sekolahnya ditutup, dia mula menerima panggilan Zoom sambil duduk di atas katilnya. “Tempat tidur saya selesa, tetapi itu menunjukkan bahawa saya seorang yang bergambar,” kata Taylor. “Tembok yang saya duduki di depan memiliki semua gambar kegemaran saya. Saya buku skrap, dan saya suka mengambil gambar … Saya suka merakam detik-detik.” Selebihnya di biliknya penuh dengan poster untuk muzikal Broadway, seni DIY dan gambar kegemarannya dengan rakan-rakan.

“Selama bertahun-tahun saya mula mengambil barang, tetapi saya menyimpan barang-barang yang saya buat atau sesuatu seperti itu,” katanya. “Saya telah berusaha mengaturnya tetapi tetap menjaga semangat kebudak-budakan di bilik saya.”

Bagi Presley, pesenam yang kompetitif, homeschooling bukanlah perkara baru. “Saya melakukan perjumpaan Zoom sebulan sekali untuk mendaftar masuk dengan guru sumber saya hanya untuk mendaftar masuk dan menyerahkan kerja saya,” jelasnya. “Saya duduk di katil saya dengan baju tidur saya – itulah ruang belajar saya.”

Dia menghiasi semula biliknya dengan pemikiran bohemia minimalis, yang mencerminkan gaya peribadinya yang “tomboy, 90-an, dingin”. Dia suka menjaga biliknya sederhana, “Saya tidak suka banyak perkara di dinding saya; Ia agak membimbangkan saya,” tambahnya. “Ada banyak tanaman, warna persik, dan biru, sangat berpasir.”

Presley mengatakan bahagian kegemarannya di biliknya adalah koleksi rakamannya. “Saya suka menghidupkannya dan hanya bergetar di bilik saya. Saya rasa orang banyak mengetahui tentang saya melalui muzik saya.”

Posted by: FAB UP YOUR LIFE