Khairul Hafiz, Haiqal kembali berlatih bersama Poad

KUALA LUMPUR – Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) bersetuju melepaskan dua atlet pecut negara, Khairul Hafiz Jantan dan Muhammad Haiqal Hanafi kembali berlatih di bawah bimbingan Mohd. Poad Md Kassim.

Presiden KOM, Datuk SM Muthu berkata, badan induk itu mencadangkan untuk kedua-dua atlet berkenaan kekal berlatih bersama Dwayne Miller sehingga Terbuka Malaysia Jun ini, namun mereka kekal dengan pendirian untuk kembali ke pangkuan Poad.

“Dengan itu, mengambil kira untuk kebaikan atlet, KOM dan wakil MSN (Majlis Sukan Negara) memberi kebenaran untuk mereka pulang ke Johor berlatih di bawah Poad.

“Bagaimanapun, kedua-dua atlet ini perlu pulang ke MSN untuk latihan bagi acara 4×100 meter pada masa yang ditetapkan. KOM dan MSN akan terus membantu kedua-dua atlet ini untuk mencapai prestasi terbaik mereka,” kata Muthu dalam sidang media Wisma Majlis Olimpik Malaysia (MOM) di sini, hari ini.

Sebagai rekod, Khairul Hafiz adalah pemenang pingat emas 100m Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 manakala Haiqal memenanginya pada edisi 2019 di Filipina. – MalaysiaGazette