CHICAGO, Feb. 23, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) — Selepas tiga tahun yang turun naik untuk rantaian bekalan global, pihak berkepentingan pengangkutan laut mengalami tekanan akibat perubahan keadaan ekonomi, pengaruh geopolitik dan cabaran buruh menjelang 2023. Itu menurut tinjauan baharu yang dikeluarkan hari ini oleh pembekal keterlihatan rantaian bekalan masa nyata terkemuka FourKites.

Tinjauan itu meninjau lebih 350 profesional rantaian bekalan untuk mendedahkan isu utama yang dihadapi industri perkapalan laut. Tinjauan itu mendedahkan bahawa beberapa tahun kebelakangan ini terdapat gangguan rantaian bekalan — termasuk COVID-19, ketidaktentuan pasaran, konflik politik global, kekurangan bahan dan peristiwa cuaca ekstrem — telah mendorong 73% responden untuk melabur dalam keterlihatan rantaian bekalan, dengan 46% merancang untuk melabur lebih banyak pada 2023.

“Penghantar dan pemain lain dalam ekosistem rantaian bekalan semakin bijak tentang peruntukan dengan memanfaatkan data yang lebih diandalkan dan masa nyata dan bukannya meneka-neka,” kata pakar industri Chris Stauber, Pengasas VentureSoftPM. “Mereka ingin tahu, sebagai contoh, apakah risiko-berbanding-ganjaran jika pergi ke pelabuhan atau negara tambahan untuk memindahkan kontena mereka, atau untuk beralih daripada satu kepada tiga pembekal untuk bekalan mentah. Pelaburan tambahan diperlukan untuk mendapatkan data yang lebih baik, tetapi nilai data tersebut membawa pengurangan yang besar dalam risiko.”

Penemuan tinjauan utama lain termasuk:

  • 50% responden melaporkan mempunyai keterlihatan sifar ke dalam pengangkutan laut mereka, dengan lebih daripada 20% bergantung pada proses jejak dan kesan manual untuk menjejaki pengangkutan laut mereka.
  • Lebih separuh daripada responden paling bimbang tentang cabaran buruh, kos penghantaran yang tinggi dan impak kepada perkhidmatan pelanggan, dengan 35% juga melaporkan kebimbangan mengenai kesesakan di pelabuhan.
  • 73% daripada responden melaporkan mempunyai beberapa tahap keterlihatan ke dalam penghantaran melalui jalan darat mereka.

Penemuan tinjauan telah diterbitkan dalam laporan, The Great Reset: Ocean Shipping in a Post-Pandemic World. Laporan itu termasuk analisis pakar tentang keadaan semasa perkapalan laut, ramalan 2023 dan cara pengirim boleh menyokong rantaian bekalan mereka untuk membina kebingkasan untuk masa hadapan. Muat turun salinan laporan di sini.

FourKites meneruskan momentum lautan peneraju industri
FourKites telah menyaksikan pertumbuhan berterusan dalam perniagaan keterlihatan lautannya sepanjang tahun lalu. Syarikat itu kini menjejaki 98% trafik kontena lautan global merentasi lebih daripada 270 laluan dan 120 pengangkut, merentasi setiap pelabuhan kontena di Amerika Utara dan semua pelabuhan utama di Eropah. Sepanjang 12 bulan yang lalu, FourKites telah menjejaki lebih daripada 1.3 juta penghantaran laut — peningkatan 163% dalam jumlah lautan tahun ke tahun — dan telah menyaksikan pertumbuhan 70% dalam pelanggan lautan tahun ke tahun, dengan pelanggan kini termasuk Cardinal Health, Arizona Tile, LyondellBasell, American Eagle Outfitters, McCain Foods, Roehm, Rove Concepts, Yamaha Motors dan RCS Logistics.

Bukti kepada nilai tawaran keterlihatan lautan FourKites, pelanggan FourKites RCS Logistics melaporkan bahawa sejak menggunakan platform FourKites — termasuk penyelesaian perintis syarikat Dynamic Ocean® — pada Q3 2022 untuk menjejaki penghantaran lautan, drayage dan OTR, syarikat itu telah mencapai pertumbuhan 7x ganda dalam perkhidmatan pengangkutan domestiknya, manakala perniagaan pengangkutan lautnya telah berkembang 12x ganda.

“Kami dikenali dalam industri sebagai penghantar pengangkutan udara terkemuka,” kata Brian Aldridge, Naib Presiden Kanan Jualan, di RCS. “Dengan FourKites, kami telah dapat meningkatkan pengalaman pengangkutan laut kami dan menghubungkan titik dengan mod lain untuk benar-benar membezakan diri kami di pasaran. Pelanggan dan rakan kongsi kami menghargai antara muka FourKites yang ringkas dan moden dan ketelusan yang muncul di seluruh rantaian bekalan mereka.”

Dynamic Ocean FourKites memberikan pelanggan penjejakan kargo laut jitu dari hujung-ke-hujung, ETA ramalan yang paling tepat dan boleh disepadukan dengan mudah dengan TMS sedia ada mereka. Keupayaan tambahan membantu pengirim antarabangsa mengenal pasti dan mengurangkan risiko dan kos yang berkaitan dengan bayaran demuraj dan penahanan (D&D) dan mengurus pengecualian secara proaktif. Ini termasuk papan pemuka pengecualian, pemberitahuan dan makluman; papan pemuka analitik; dan keupayaan untuk mengewangkan potensi dan impak kewangan yang sebenar.

Tentang FourKites
Platform keterlihatan rantaian bekalan global terkemuka FourKites® memanjangkan keterlihatan melangkaui pengangkutan ke limbungan, gudang, kedai dan seterusnya. Menjejaki lebih daripada 3 juta penghantaran setiap hari merentasi jalan raya, kereta api, lautan, udara, bungkusan dan batu terakhir dan menjangkau lebih 200 negara dan wilayah, FourKites menggabungkan data masa nyata dan pembelajaran mesin yang berkuasa untuk membantu syarikat mendigitalkan rantaian bekalan hujung ke hujung mereka. Lebih daripada 1,200 jenama paling terkenal di dunia — termasuk 9 daripada 10 CPG teratas dan 18 daripada 20 syarikat makanan dan minuman teratas — mempercayai FourKites untuk mengubah perniagaan mereka dan mencipta rantaian bekalan yang lebih tangkas, cekap dan mampan. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, lawati https://www.fourkites.com/.

Hubungan Media
Marianna Vyridi
Big Valley Marketing untuk FourKites
(650) 468-3263
mvyridi@bigvalley.co

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di: https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/e80d1de2-728c-41a4-b0cc-a3e879967cfd