Penalti Fernandes menghasilkan kemenangan Man Utd

UK: penalti Bruno Fernandes yang diambil dua kali pada babak kedua sudah cukup untuk memberi Manchester United kemenangan pertama Liga Perdana musim ini di Old Trafford atas pertarungan West Brom.

Bekas penjaga gol United, Sam Johnstone melakukan beberapa hentian hebat untuk menafikan kelab lamanya, termasuk penyelamatan hebat dari tendangan awal Fernandes.

Walau bagaimanapun, VAR campur tangan ketika Johnstone jelas berada di luar barisan dan Fernandes tidak melakukan kesalahan dengan percubaan keduanya. Usaha itu mengakhiri penantian 324 minit untuk gol United di Liga Perdana di tanah air – dan itu juga merupakan sepakan penalti dari Portugis menentang Tottenham.

Itu kasar pada pelawat, yang diberikan penalti sendiri seminit selepas memulakan semula ketika Fernandes menangkap Conor Gallagher. Tetapi setelah meninjau kejadian di monitor di luar lapangan, pengadil David Coote memutuskan pemain United itu baru saja menyentuh bola, yang membuat kecewa bos Baggies, Slaven Bilic.

Hasilnya meninggalkan West Brom, yang tanpa kapten Jake Livermore dan pemain pertahanan Kieran Gibbs kerana ujian coronavirus positif, masih menunggu kemenangan pertama mereka musim ini.

Selepas kemenangan berturut-turut, United berada di tangga teratas untuk pertama kalinya musim ini. Dan, mengingat tekanan yang dia hadapi sebelum menang di Everton pada 7 November, pasti ada kepuasan bagi Ole Gunnar Solskjaer untuk mengungguli Pep Guardiola dari Manchester City.

Ini baru kali kedua Solskjaer melakukannya, dan kesempatan sebelumnya – selepas perlawanan pertama musim lalu – hanya berlangsung seminggu.

Malay News
Sports Desk