Polis Evo 3 kutip RM1.3 juta

Polis Evo 3 kutip RM1.3 juta

KUALA LUMPUR – Filem Polis Evo 3 berjaya meraih kutipan RM1.3 juta dan berada pada tangga pertama di carta Top 10 GSC Malaysia bagi kutipan tertinggi semalam sekali gus mengetepikan beberapa filem antarabangsa di negara ini.

Filem ini diterbitkan Astro Shaw bersama Skop Productions dan TGV Pictures telah mula tayangan awal di seluruh pawagam seluruh negara.

Filem arahan Syafiq Yusof menampilkan barisan pelakon seperti Zizan Razak, Shaheizy Sam, Sharnaaz Ahmad, Nora Danish, Syafiq Kyle, Farali Khan, Douglas Lim, Fauzi Nawawi, Fezrul Khan, Eyka Farhana dan ramai lagi.

Polis Evo 3 mengisahkan tentang Inspektor Khai dan Inspektor Sani kembali dengan misi terbaharu.

Kali ini pasukan mereka disertai Inspektor Dani, Inspektor Julie dan Inspektor Dell yang mempunyai kepakaran berbeza. Keadaan bertambah rumit apabila sasaran seterusnya adalah Inspektor Khai.

Persahabatan Inspektor Khai dan Inspektor Sani diuji apabila menyedari suspek yang diburu mempunyai kaitan dengan kisah silam Inspektor Khai.

Terdahulu Polis Evo (2015) mencatat rekod sebagai filem tempatan pertama menembusi kutipan box office lebih RM18 juta dan Polis Evo 2 (2018) memungut jumlah box office RM23 juta. – MalaysiaGazette