Profil Nissa Sabyan Dituduh Merampas Suami Orang

Jakarta: Nama Nissa Sabyan menjadi sorotan. Dia dikatakan telah menangkap Ayus Sabyan, keyboardist. Ayus diketahui mempunyai seorang isteri. Berita yang sedang sibuk memanggil Nissa sebagai pelaku alias penyita suami seseorang telah didedahkan sejak pengakuan seorang warganegara yang mengaku sebagai sepupunya Ririe Fairus, isteri Ayus.

Walaupun belum ada pengesahan dari Nissa, tentu nama Nissa memang tidak asing lagi. Malah, profil Nissa juga menjadi perhatian dan membuat orang ramai ingin tahu. Apa sosok Nissa Sabyan, yang kemudian dikenali sebagai vokalis kecapi yang comel dengan suara emas?
Berikut adalah beberapa maklumat mengenai profil Nissa Sabyan yang mungkin membuat anda penasaran.

Nissa Sabyan mempunyai nama penuh Khoirunissa. Dia dilahirkan di Pasuruan, 23 Mei 1999. Setelah menamatkan sekolah menengah, Nissa berpindah ke Jakarta dan melanjutkan pelajarannya di SMK Negeri 56 Jakarta dengan jurusan elektronik automotif dan elektrik dan lulus pada tahun 2017.

Nissa dan beberapa rakannya mengasaskan kumpulan kecapi bernama Sabyan. Melalui saluran Youtube sebagai media untuk mempromosikan, mereka memperkenalkan kualiti muzik mereka yang berbeza dengan kumpulan muzik belia yang lain. Pada bulan Jun 2018, saluran Youtube mereka mencapai 2.9 juta pelanggan.

Sabyan juga telah mengeluarkan album berjudul “Ya Maulana” pada 23 Mei 2018. Lagu-lagu yang sering dinyanyikan oleh Nissa bersama Sabyan termasuk: Deen Assalam, Ya Jamalu, Law Kana Bainanal Habib, Ya Habibal Qolbi, Rahman ya Rahman, Ya Asyiqol Musthofa, Ahmad Ya Habibi, Ya Taiba, Qomarun, dan Assalamualaika ya Rasulullah. Seterusnya adalah penampilan Nissa, yang sering menjadi sorotan.

Nissa suka kelihatan anggun, elegan, dan Islami. Gaya tudung atau gaun Nissa Sabyan secara keseluruhan menjadikannya mempunyai banyak peminat. Dia telah dianugerahkan sebagai penyanyi muda inspirasi dari Komisi Penyiaran Indonesia (KPI), Majlis Ulama Indonesia (MUI) kepada Kementerian Belia dan Sukan (Kemenpora). Kemudian Nissa juga menerima Anugerah Syiar Ramadhan 1439 H pada tahun 2018.

Malay News
Showbiz Desk

Leave a Comment