REDWOOD CITY, Calif., June 04, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — SustainableIT.org, organisasi bukan untung baharu yang berdedikasi untuk memajukan kelestarian global melalui kepimpinan teknologi, hari ini mengumumkan pengarah eksekutif baharu dan ahli lembaga pengarah tambahan, berikutan kejayaan mesyuarat lembaga pengarah sulungnya pada 24 Mei di New York.

SustainableIT.org dengan bangganya menamakan Kath Marston sebagai Pengarah Eksekutif dan Pengurus Besarnya. Marston membawa pengalaman pembangunan kepimpinan yang diperoleh daripada berkhidmat sebagai Naib Presiden Kumpulan, Pengalaman Pelanggan/Operasi untuk Majlis Eksekutif CIO IDC, setelah menyelia komuniti Ketua Pegawai Maklumat (CIO) terkemuka dan ahli teknologi terkemuka di seluruh organisasi global.

“Saya amat teruja untuk mengetuai agenda berkuasa ini. Pemimpin teknologi boleh memberi kesan kritikal terhadap usaha kelestarian global. Komitmen kami untuk merangsang pemimpin ini untuk bertindak adalah penting demi kemakmuran perniagaan, kemanusiaan dan seluruh planet,” kata Marston.

Selain itu, SustainableIT.org mengundi tujuh ahli kepada lembaga pengarahnya. Mereka terdiri daripada CIO, CTO dan CXO lain yang berpengaruh dari seluruh dunia.

Ahli lembaga pengarah terbaharu SustainableIT.org ialah:

Mereka menyertai ahli lembaga sedia ada:

Pada 8 Jun, SustainableIT.org akan menganjurkan pelancaran Eropah syarikat tersebut di Paris untuk meningkatkan kesedaran dan memacu mandat kritikal ke hadapan pada skala global. Mesyuarat lembaga pengarah dan sidang kemuncak eksekutifnya yang seterusnya akan diadakan di Terranea Resort di Rancho Palos Verdes, CA, pada 15 Ogos dan ramai ahli lembaga SustainableIT.org akan menerima Anugerah CIO 100 tidak lama selepas itu.

Syarikat semakin komited untuk memaksimumkan kelestarian dalam operasi mereka, dan kebanyakan syarikat akan membangunkan rancangan hala tuju dan secara rasmi berikrar untuk menjadikan kelestarian sebagai matlamat seluruh korporat menjelang 2025*, menurut penyelidikan daripada IDC. Mereka akan memenuhi ikrar ini dengan menggunakan alat dan perisian terkini untuk memantau dan mengurangkan penggunaan kuasa, yang menjadikan set piawaian kelestarian untuk bidang IT kian mendesak untuk diwujudkan.

Dengan menyatukan pemimpin dan pakar IT dari seluruh dunia untuk mentakrifkan amalan terbaik dan metrik standard untuk tiga tonggak kelestarian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, SustainableIT.org komited untuk memacu ketelusan dan kemajuan ke arah masa depan yang lestari.

“Objektif kami adalah untuk mengembangkan kesedaran global melalui komuniti yang berdedikasi bagi pemimpin pemikiran sedunia, mewujudkan pendidikan dan tindakan kesedaran positif, penambahbaikan yang boleh diukur dari segi pengurusan kelestarian dan penambahbaikan merentas eksekutif teknologi,” kata Marston. “Keghairahan kami adalah untuk memberi inspirasi dan menjadikan dunia yang lebih baik untuk generasi akan datang.”

Perihal SustainableIT.org

SustainableIT.org ialah sebuah organisasi bukan untung yang menumpukan kepada memajukan kelestarian global melalui kepimpinan teknologi. Misi kami adalah untuk mentakrifkan program transformasi lestari mengikut industri, amalan dan rangka kerja terbaik pengarang, menetapkan standard dan pensijilan, menyediakan pendidikan dan latihan dan meningkatkan kesedaran untuk program alam sekitar dan masyarakat yang menjadikan organisasi kami dan dunia lestari untuk generasi akan datang. Ikuti kami di LinkedIn.

Delphix membentuk SustainableIT.org sebagai organisasi bukan saham dan bukan untung bersama CIO daripada organisasi terkemuka di seluruh dunia. SustainableIT.org pada mulanya dibiayai oleh Delphix (sebagai pengasas dan penasihat teknikal) dan oleh hasil yang dijana daripada penaja jamin, perkongsian pakatan, penajaan acara dan penaja program lain, seperti rakan kongsi penyelidikan. Sokongan Delphix akan dikawal oleh Perjanjian Pengurusan Perniagaan antara Delphix dan SustainableIT.org.

Sumber: *IDC FutureScape: Ramalan Kelestarian Serata Dunia 2022 Predictions – Oktober 2021

Maklumat Hubungan:
Kathryn Alissa Marston
Pengarah Eksekutif dan Pengurus Besar, SustainableIT.org
Telefon: 1 (508) 808-3080
E-mel: Kathryn.Marston@sustainableIT.org 

Gambar yang mengiringi pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6a306512-5160-4a3f-bfdc-7fb0a7df32a4/ms