Beasiswa Oxford Kaya 2021 di Universiti Oxford

Malay News: University of Oxford menawarkan Biasiswa Rich Oxford untuk belajar di peringkat sarjana dalam mata pelajaran selain perubatan di Oxford. Biasiswa diberikan kepada pelajar dari negara berpendapatan rendah yang tidak dapat belajar di negara asalnya kerana alasan politik atau ekonomi, atau kekurangan kemudahan pendidikan yang sesuai.

Universiti Oxford, yang terletak di United Kingdom, adalah salah satu universiti terkemuka di dunia dari segi kedudukan global. Penekanan diberikan pada memberi peluang belajar kepada pelajar dari pelbagai latar belakang sosio-ekonomi, budaya dan geografi di universiti ini. Pelbagai biasiswa diberikan oleh universiti untuk memastikan kepelbagaian pelajar agar pendidikan tinggi tidak terhalang oleh kekangan kewangan. Oxford kaya adalah biasiswa. Tempoh biasiswa ini biasanya tiga hingga empat tahun bergantung pada tempoh kursus.
Ini adalah peluang besar bagi mereka yang bermimpi belajar di Oxford di peringkat sarjana.

Peluang
Tempoh biasiswa berbeza dari tiga hingga empat tahun bergantung pada tempoh kursus.
Biasiswa ini merangkumi yuran kursus, perbelanjaan sara hidup dan tiket tahunan.

Kelayakan permohonan
Pemohon mestilah warganegara dari salah satu negara yang ditentukan.
Sila kunjungi pautan rasmi untuk maklumat lanjut.
Berlaku untuk calon di semua tempat: Negara yang disebut dalam laman web rasmi termasuk Bangladesh.

Prosedur Permohonan
Sila lawati laman web rasmi terlebih dahulu.
Untuk memohon biasiswa, anda mesti memohon kemasukan ke kursus sarjana di Universiti Oxford menjelang 15 Oktober. Biasiswa tidak akan dipertimbangkan untuk masuk ke universiti.
Selepas kemasukan, anda perlu memohon biasiswa 2021 menjelang 10 Februari 2021. Pautan rasmi akan mula menerima permohonan biasiswa mulai Januari 2021.
Hasilnya akan diumumkan kepada pemohon pada bulan April 2021.

Malay News
Education Desk