Cara Cara menubuhkan pejabat kediaman

Home Office Idea

Malay News: Baca panduan langkah demi langkah kami untuk mengumpulkan semua teknologi supaya anda dapat bekerja dengan selesa dari rumah.
Wabak COVID-19 telah menutup pejabat di seluruh negara, yang bermaksud kebanyakan orang yang bekerja dalam pekerjaan tidak penting bekerja dari rumah. Tetapi anda tidak boleh hanya duduk di sofa dan mula membaca senarai tugas anda.

Ruang kerja yang berdedikasi dapat membantu menempatkan anda dalam minda untuk bekerja, memastikan anda tetap fokus, produktif dan berfikiran positif. Ia juga membantu mengelakkan masalah fizikal seperti sakit leher, bahu dan belakang. Walaupun memerlukan masa, ia tetap perlu dilakukan. Menyiapkan ruang khusus untuk bekerja di rumah anda adalah mustahak Berbagai langkah penguncian dan jarak sosial telah dilaksanakan sejak beberapa saat ini, jadi anda mungkin sudah menyediakan ruang kerja. Sekiranya demikian, gunakan panduan ini untuk meninjau pejabat kediaman anda. Sekiranya ini baru, sudah tiba masanya untuk memulakan dari awal.
Majikan anda harus membekalkan anda dengan peralatan yang diperlukan untuk menjalankan tugas anda. Sekiranya tidak, pembelian atau penyewaan penting dengan kos rendah mungkin dilindungi oleh pembayaran balik atau penghapusan cukai. Sekiranya anda perlu mengambil beberapa barang, bicaralah dengan atasan anda dan tahankan resit anda, tetapi jangan terus menerus. Majikan anda tidak mungkin akan mengganti Tesla baru dengan alasan “pembelian COVID-19 yang penting.

Tutup pintu untuk mengurangkan gangguan.
Kaitkan ruang itu secara mental dengan pekerjaan anda, kerana ini menjadikan kerja anda lebih mudah diselesaikan.
Bilik tidur tidak sesuai. Ia adalah tempat untuk berehat dan jika anda mengubahnya menjadi pejabat, otak anda mungkin mengaitkannya dengan kerja yang boleh mempengaruhi corak tidur anda. Sekiranya anda perlu menggunakan bilik tidur anda, elakkan daripada jatuh ke atas katil semasa waktu perniagaan.

Orang-orang di rumah kecil / berkongsi harus mendedikasikan bahagian rumah yang sama untuk bekerja, seperti rancangan pejabat terbuka, di kawasan yang mempunyai lalu lintas kaki yang terhad. Jangan biarkan anak-anak, keluarga atau rakan serumah mengambil alih. Ini adalah ruang kerja semasa waktu pejabat anda diperuntukkan dan perlu tetap seperti itu.
Akhirnya, bekerja di persekitaran yang terang untuk mengurangkan ketegangan mata. Cuba cari tempat dengan silau yang terbatas di layar, jauh dari tingkap besar yang mendapat banyak cahaya matahari langsung.

Menyusun peralatan anda
Letakkan peralatan anda di permukaan yang padat dengan ruang yang luas, pada ketinggian yang membolehkan pergelangan tangan anda duduk rata dan siku bersandar di badan anda. Kerusi anda mesti memberikan sokongan punggung yang cukup dan mendorong postur badan yang baik.
Duduk tegak dan pastikan kaki anda rata di atas lantai atau tapak kaki. Jangan gunakan kerusi yang memaksa anda membongkok papan kekunci, seperti bangku, dan jangan bekerja di atas katil, di sofa atau di lantai. Anda berisiko merosakkan leher, bahu belakang dan sebagainya.

Menyiapkan komputer anda
Kemungkinan anda menggunakan komputer riba. Walaupun mudah dibawa, mereka kecil, sempit dan tidak sesuai untuk seharian bekerja. Sekiranya boleh, anda harus menyiapkan monitor komputer dan memisahkan papan kekunci dan tetikus, supaya anda tidak membongkok pada skrin kecil dan papan kekunci sepanjang hari.

Letakkan monitor anda pada permukaan yang rata dalam jarak pandang langsung anda, kira-kira satu lengan.
Mata anda harus rata dengan bahagian atas monitor, sehingga anda dapat melihat ke bawah tanpa memiringkan kepala atau memusingkan leher anda. Sekiranya anda bekerja untuk sebuah syarikat dengan pasukan IT, minta nasihat mereka untuk menyesuaikan kecerahan monitor anda.
Sekiranya tidak, pergi ke YouTube di mana anda boleh mendapatkan banyak tutorial. Anda akan mendapat ketegangan mata yang boleh menyebabkan sakit kepala jika terlalu terang atau gelap.
Sekiranya anda tidak mempunyai akses ke monitor, angkat komputer riba ke paras mata pada permukaan yang seimbang dan selamat seperti buku besar. Sambungkan papan kekunci dan tetikus dan letakkan di atas meja.

Juga, ingat untuk menghapus ruang di sekitar komputer anda pada akhir minggu. Pengudaraan suka menyedut habuk dan menyekat aliran udara. Ini akan menyebabkan komputer menjadi panas, yang boleh merosakkan komponen, mengurangkan prestasi dan bahkan mematahkannya.

Cara menguruskan kabel komputer anda
Ini adalah masalah keselamatan yang penting, terutamanya jika anda mendirikan pejabat rumah di ruang bersama. Kabel gelung adalah bahaya perjalanan, sementara tali gantung menjadi magnet bagi kanak-kanak dan haiwan peliharaan yang ingin tahu. Pengurusan kabel yang buruk boleh menyebabkan kecederaan dan menghantar peralatan mahal anda terbang ke seluruh bilik.

Panggilan berterusan
Pejabat anda semestinya menyediakan alat dengar jika tugas anda membuat anda tetap menelefon sepanjang hari. Memegangnya ke lengan anda atau memeluknya di bahu anda akan meletakkan otot anda dalam keadaan terluka. Sekiranya alat dengar tidak tersedia:
Periksa fon kepala anda. Banyak model wayarles dan wayarles Bluetooth mempunyai mikrofon terpasang untuk membuat panggilan.
Sebilangan besar telefon pintar dilengkapi dengan sepasang fon kepala. Mereka mungkin menendang rumah anda jika anda memiliki peranti Android atau iOS. Anda boleh memilih pasangan low-end yang akan berjaya dengan harga di bawah $ 100. Sebagai alternatif, anda boleh membebaskan alat dengar buat sementara dari mana-mana pemain di rumah anda. Ingatlah untuk mensterilkan mikrofon.

Meningkatkan kelajuan internet di rumah
Kelajuan internet di rumah jarang sesuai dengan rancangan pejabat, melainkan jika anda menggunakan sambungan NBN tingkat atas. Tetapi ada cara untuk menolak sambungan internet yang perlahan atau tidak jelas. Cuba bekerja di luar talian sebanyak mungkin, dengan menggunakan desktop dan bukannya perisian berasaskan awan. Anda boleh menemui banyak perisian percuma dan sah untuk digunakan di luar talian seperti Open Office (walaupun anda perlu masuk dalam talian pada suatu ketika untuk memuat turunnya).
Bercakap tentang awan, jangan bergantung padanya seperti yang anda lakukan di tempat kerja. Anda mungkin kehilangan berjam-jam bekerja jika anda menggunakan pelayan. Kami mencadangkan bekerja di luar talian sebelum memindahkan kandungan anda ke rangkaian cloud / pejabat.

Lebar jalur yang tidak tersekat
Anda boleh meningkatkan kelajuan dengan mengehadkan bilangan peranti serentak menggunakan rangkaian anda. Cuba putuskan sambungan semua peranti yang tidak penting dan minta rakan serumah / ahli keluarga menghadkan hiburan dalam talian semasa waktu perniagaan.
Malangnya, tidak banyak yang dapat anda lakukan sekiranya penyedia perkhidmatan internet (ISP) anda merasa terganggu kerana semua orang bekerja dari rumah hari ini. Lalu lintas yang padat bermaksud kelajuan yang lebih perlahan di luar tangan anda, tetapi anda boleh mengatasinya di luar waktu penggunaan puncak:

Sarapan dan 6-9 malam adalah waktu puncak biasa, kerana banyak rumah mengakses hiburan dalam talian seperti Netflix. Ramai orang cenderung menayangkan video semasa rehat makan tengah hari ketika bekerja dari rumah, jadi tengah hari hingga 2 petang mungkin juga menjadi waktu puncak.
Sekiranya kelajuan rangkaian anda tidak sampai awal, cubalah menjadualkan kerja pada waktu puncak ini.

Minta panggilan video sebelum tengah hari, atau selepas jam 2 petang. Muat naik kandungan sekitar jam ini, terutamanya jika anda berhadapan dengan banyak data. Biarkan komputer anda memuat naik sejumlah besar data (contohnya, media digital) semalaman.

Juga, jika anda ingin menghiburkan anak-anak dengan filem atau rancangan TV di siang hari, lihat apakah perkhidmatan streaming pilihan anda mempunyai pilihan tontonan luar talian. Ini membolehkan anda memuat turun kandungan secara sah untuk dilihat dalam jangka waktu yang ditentukan (biasanya 48 jam) dan tidak memerlukan data untuk streaming, hanya untuk memuat turun. Cuba ambil kandungan pada malam sebelumnya, di luar waktu puncak dan waktu perniagaan biasa.

Melindungi privasi anda (dan data)
Anda mungkin disambungkan ke internet di rumah, tetapi peraturan dan penapis tempat kerja standard berlaku. Jangan pergi ke laman web cerdik atau klik pada pautan yang tidak dikenali, kerana perlindungan rangkaian rumah anda mungkin tidak sekuat jabatan IT anda.

Pindahkan dokumen anda ke penyimpanan awan yang selamat sekurang-kurangnya sekali sehari. Pemacu keras luaran juga bagus, dan harganya jauh lebih murah. Menyebarkan data anda ke tiga lokasi semasa sebarang penguncian hampir menjamin bahawa tidak ada yang hilang sekiranya berlaku bencana atau kecurian yang lain.

Mencetak di rumah
Syarikat harus menampung aliran kerja tanpa kertas dengan kakitangan yang bekerja dari rumah. Tetapi sekarang adalah masa yang tepat untuk mengambil pencetak baru jika anda benar-benar perlu membuat salinan fizikal.

Peralatan dan peningkatan yang tidak penting
Anda tidak perlu kehabisan dan menghabiskan ribuan dolar untuk memperbaiki pejabat rumah anda. Tetapi ada baiknya anda melihat:
Kebisingan membatalkan fon kepala, untuk membisukan suara remaja jika sekolah ditutup.
Pembesar suara Bluetooth baru, jika anda lebih suka meletupkan lagu anda (baik sekarang anda berada di luar pejabat).
Mentol pintar untuk lampu meja / lampu siling anda. Ia menyeronokkan, mewah dan anda dapat menyesuaikan kecerahan ke tahap optimum untuk mengurangkan ketegangan mata. Rangkaian jaringan dapat membantu meningkatkan dan menyebarkan rangkaian wayarles anda di sekitar rumah, seperti sistem relai Wi-Fi.
Menjaga kebersihan ruang kerja anda Sekarang kerana pejabat rumah baru yang mewah anda sudah siap, anda tidak boleh membiarkannya sampai ke keadaan meja anda di tempat kerja. Menjaga kebersihan dan teratur bermanfaat untuk beberapa sebab:

Mengasingkan kerja dan rumah
Penting untuk memisahkan kehidupan kerja dan rumah anda seperti yang anda lakukan sekiranya anda masih pergi ke pejabat. Ikuti jadual, kerjakan waktu biasa anda dan berehat sebentar. Bekerja dari rumah tidak bermaksud bekerja 24 jam. Apa-apa di luar waktu biasa anda boleh menunggu, hujung minggu anda masih menjadi milik anda dan jangan periksa e-mel anda selepas pukul lima. Pastikan ruang kerja dan ruang sejuk anda terpisah. Jangan mula menonton Netflix di pejabat rumah anda, atau anda akan merasa sukar

Malay News
Lifestyle Desk