iPhone yang tidak rosak jatuh ke tanah dari pesawat

Brasil: Seorang pembuat filem dokumentari Brazil mengambil gambar iPhone-nya melalui tingkap semasa penerbangan. Pada masa itu telefon jatuh dari tangannya. Tetapi telefonnya tetap utuh walaupun jatuh dari ketinggian seperti itu. Bukan itu sahaja. Video kejadian dari atas ke bawah telah dirakam di telefon. Lagipun, netizen tidak dapat mempercayai mata mereka dalam kejadian ini. Khabar Anandabazar Patrika.

Nama pelukis adalah Ernesto Galiatta. Dia baru-baru ini menaiki pesawat kecil di sepanjang pantai Cabo Frio di Rio de Janeiro. Pada masa itu, semasa mengambil gambar, iPhone 7Snya jatuh dari tangannya kerana angin kencang. Pada mulanya dia menyangka telefon itu hilang selama-lamanya. Dengan harapan dapat mengetahui lokasi telefon, dia melihat GPS dan melihat bahawa telefon itu berada berhampiran pantai. Dia pergi ke tempat itu untuk mencari telefon.

Menurut laporan media Brazil, Ernesto pergi ke pantai dan melihat bahawa telefon itu jatuh 300 meter (964 kaki) tetapi masih utuh. Tidak ada kerosakan pada telefon kecuali sebagian kecil pelindung layar. Telefon dihidupkan walaupun selepas membaca. Kemudian dia membukanya dan melihatahawa kejadian jatuh dari pesawat juga telah dirakam di telefon. Ernesto juga berkongsi video itu di YouTube.

Malay News
Technology Desk