• Syarikat usaha niaga inovatif Korea, Jowin, mengisytiharkan pengembangannya ke dalam pasaran penjagaan kanser global melalui penubuhan platform teleperubatan global.
  • Platform teleperubatan untuk pesakit luar negara dengan kanser tahap 4 dan terminal akan dilancarkan pada separuh pertama tahun ini.
  • Ia akan menyediakan rawatan jauh, bukan bersemuka, kepada pesakit kanser dan menggalakkan perunding tempatan di seluruh dunia

SEOUL, Korea Selatan, Feb. 22, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) — Jowin, yang telah menunjukkan hasil yang hebat dalam ujian klinikal ke atas ramai pesakit kanser tahap 4 dan terminal di Korea sejak beberapa tahun lalu, menetapkan tahun ini sebagai tahun pertama memasuki pasaran penjagaan kanser global dan akan mewujudkan platform teleperubatan global yang menyediakan perkhidmatan penjagaan bukan bersemuka berkualiti tinggi kepada pesakit yang menghidap kanser tahap 4 dan terminal.

Jowin merancang untuk melancarkan platform teleperubatan yang boleh diakses melalui aplikasi telefon pintarnya pada separuh pertama tahun 2023. Platform itu akan berkembang secara beransur-ansur ke pasaran global selepas pelancaran pertamanya di Korea dan negara Asia Tenggara.

Platform teleperubatan Jowin akan tersedia di seluruh dunia untuk pesakit kanser dan penjaga. Apabila maklumat peribadi asas dan keadaan pesakit kanser didaftarkan pada aplikasi, “perunding”, seorang kaunselor yang pakar dalam pesakit kanser di Jowin, menyemak rekod perubatan pesakit dan memberikan mereka perkhidmatan perundingan untuk status semasa pesakit dan faktor lain. Selepas itu, pesakit meneruskan pemeriksaan perubatan bukan bersemuka dengan salah seorang doktor oriental Jowin dan menerima preskripsi seperti yang diperlukan. Oleh kerana tekanan emosi adalah satu lagi pertempuran sukar yang dialami pesakit kanser, perunding akan menyediakan terapi untuk hal seperti takut kematian, keresahan dan kebimbangan tentang kambuh, perkhidmatan penting dalam teleperubatan.

Melalui platform teleperubatannya, Jowin akan menyediakan pesakit dengan penyelesaian menyeluruh yang merangkumi “UNBIJE,” ubat anti-kanser semula jadi yang diperbuat daripada mineral semula jadi, “HiB&D,” suplemen nutrisi khusus untuk pesakit kanser, suplemen protein untuk menyokong imuniti dan keseimbangan pemakanan dan “air mineral penaik suhu badan” yang telah difailkan kepada Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan (FDA) A.S.

UNBIJE adalah bio-farmaseutikal bukan toksik yang dibangunkan oleh Jowin dengan mineral semula jadi “sericite,” yang telah menunjukkan keberkesanan yang hebat melalui ujian klinikal sejak beberapa tahun yang lalu. Mekanisme keberkesanan rawatan kansernya telah diterbitkan dalam “Hindawi,” jurnal gred SCI yang terkenal di peringkat antarabangsa untuk perubatan alternatif, pada Oktober 2022. Jowin memiliki sebuah lombong sericite berskala besar yang membolehkannya menggunakan mineral dalam pengeluaran.

Soo-hyun Kim, pengerusi Jowin, mendedahkan motivasi di sebalik pelancaran platform itu dengan berkata, “Saya telah dapat memberi harapan kepada ramai pesakit kanser dengan merawat mereka di Korea yang telah ditinggalkan oleh perubatan moden melalui hospital kanser gabungan Jowin sejak sekian lama. Kami ingin mengguna pakai kaedah teleperubatan bukan bersemuka untuk membantu pesakit kanser di luar negara berhubung dengan doktor yang dinamakan dalam bidang rawatan kanser di Korea.”

Dengan pelancaran platform teleperubatan globalnya, Jowin merancang untuk merekrut rakan kongsi di pelbagai negara. Rakan kongsi akan merekrut dan melatih perunding tempatan dan pesakit kanser yang sukar dirawat dengan perubatan moden untuk menyediakan mereka dengan perkhidmatan teleperubatan atau lawatan perubatan ke hospital rawatan kanser yang cemerlang yang bergabung dengan Jowin di Korea. Mereka yang berminat dengan perkongsian boleh memohon di laman web Jowin.

Ketua Pegawai Eksekutif, Yeon-jeong Yoo, seorang doktor perubatan, berkata, “Jowin merancang untuk membekalkan penyelesaian rawatan kanser total, peneraju di K-Medi, ke negara lain dengan secara aktif membentuk perkongsian bersama syarikat tempatan seperti yang kami ada di Bangladesh.”

Hubungi:

JOWIN

Sam Lee, Pengarah Pemasaran Luar Negara

Tel.: +82)10-5505-4472

E-mel: lesech70@jowin.co.kr

https://www.jowin.co.kr/eng/

Gambar foto yang disertakan bersama pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/97d7ac55-612d-4804-aa14-ff6bc57c6b8c