“Penyanyi Kena Ada Adab, Jangan Perlekeh Persembahan Orang Lain”

Meskipun sudah tiga hari Anugerah Juara Lagu 35 (AJL35) sudah melabuhkan tirai, namun nyanyian Nabila Razali masih lagi menjadi bualan ramai.

Berikutan kecaman diterima Nabila , penyanyi Siti Sarah tampil menegur segelintir penyanyi tanah air untuk menjaga adab dan tidak perlu memandang rendah bakat orang lain.

BACA: Shuib Bengang Siti Sarah Dituduh Menunjuk Bagi Sumbangan

“Sarah belajar dari setiap persembahan yang kite lakukan & Sarah belajar dari semua persembahan yang kite lihat.

“Every performance adalah ruang utk jadi yang terbaik dan terbaik. Setiap bende ade baik buruknye dan kena ingat tau, semua berlaku atas izin Allah,” katanya.

Dalam pada itu, Sarah berkata para artis juga perlu ingat supaya tidak memperlekehkan persembahan orang lain dengan belajar menghormati perkara yang dilihat dan dijadikan pengajaran.

“Bagi Sarah, Adab sebagai penyanyi tu kena sentiasa ingat, jangan perlekeh persembahan orang lain. Kite hormati & belajar dari ape yg kita lihat. Apa yg baik kite kene ambik, utk kita sendiri guna.

“Sesuatu yg buruk tu pulak kita jadikan pengajaran & jangan pulak kite kutuk. kadang-kadang takut sebab boleh jadi kat diri kita semula. Janganlah kita mendabik dada,” katanya.

Leave a Comment