BERWYN, Pa., Jan. 06, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) —  Prepay Nation, pasaran produk prabayar B2B global yang terkemuka, mengumumkan pelantikan Paolo Montessori sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) baharu. Lembaga Pengarah telah memilih Montessori untuk menggantikan A.J. Hanna sebagai Ketua Pegawai Eksekutif menjelang Januari 2023 selepas latihan perancangan penggantian menyeluruh.

Selepas lebih 3 1/2 tahun di Prepay Nation, termasuk 2 1/2 tahun yang lalu sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, A.J. Hanna mengumumkan dia akan meletakkan jawatannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengerusi Prepay Nation menjelang 31 Disember 2022. A.J. akan terus menyokong peralihan sebagai penasihat khas kepada Lembaga Pengarah dan CEO yang baru dilantik.

Paolo Montessori menyertai Prepay Nation pada Oktober 2021 sebagai Ketua Pegawai Cukai. Sepanjang kariernya yang melebihi 25 tahun, Montessori telah mencipta rekod pencapaian yang kukuh dalam menerajui firma perkhidmatan telekom dan kewangan dalam pelbagai kemungkinan strategik dan pembinaan perniagaan pada zaman evolusi berterusan dalam dunia perkhidmatan kewangan dan pembayaran. Sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, matlamat utama Montessori ialah untuk mengukuhkan kedudukan kewangan dan asas aset yang kukuh bagi Prepay Nation, termasuk rangkaian agihan yang saling berkaitan di seluruh dunia dan pasaran prabayar, serta mempercepatkan rancangan pertumbuhan syarikat dan mengembangkan alternatif pembayarannya.

Pengerusi Lembaga dan Ketua Pegawai Eksekutif Prepay Nation, A.J. Hanna berkata, “Kami berbesar hati mengalu-alukan Paolo Montessori sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Prepay Nation yang berikutnya. Paolo adalah pemimpin yang terbukti yang terkenal dengan pembangunan bakat dan kepimpinan pasukan sambil memacu pertumbuhan dan inovasi dalam industri teknologi kewangan dan telekomunikasi. Dengan pengalaman beliau yang luas dalam mengembangkan Comviva ke wilayah geografi baharu, sebagai Ketua Pegawai Eksekutif eServGlobal, tempat beliau membentuk HomeSend, usaha sama rentas sempadan dengan MasterCard, sebagai Ketua Eksekutif perniagaan pemprosesan transaksi Novatti dan Ketua Pegawai Eksekutif LenddoEFL, iaitu teknologi kewangan analisis risiko dikuasakan AI inovatif, beliau berada pada kedudukan yang baik untuk menerajui Prepay Nation dalam era baharu ini. Tumpuan Paolo untuk mempercepatkan pertumbuhan syarikat dan memperoleh penggunaan yang lebih meluas bagi penawaran ekosistem dan keupayaan pasaran prabayar kami dengan pengguna dan perniagaan akan melancarkan Prepay Nation 2.0.”

Anurag Jain, Pengasas Bersama Prepay Nation menambah: “Bagi pihak Lembaga Pengarah, pekerja global, pelanggan dan rakan kongsi perniagaan kami, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada A.J. atas dedikasi dan semangat beliau terhadap Prepay Nation dan mengucapkan tahniah kepada beliau atas banyak pencapaian dan peristiwa penting yang kami raikan ketika beliau menerajui syarikat dinamik ini. Di bawah kepimpinan A.J., Prepay Nation meluaskan jangkauan globalnya dan mengembangkan pasaran peneraju industri untuk produk prabayar dan menjadikan keupayaan kami sebagai kelebihan daya saing.”

Bakal Ketua Pegawai Eksekutif, Paolo Montessori berkata, “Terpilih untuk menerajui organisasi yang dihormati seperti Prepay Nation, teknologi global dan pasaran global prabayar, berkhidmat kepada lebih daripada 150+ buah negara dan lebih daripada 5 bilion pengguna adalah penghormatan yang besar dan peluang yang sungguh mengujakan.

Semangat untuk berinovasi dengan mengutamakan keperluan pelangganlah yang membimbing Prepay Nation sejak permulaannya lebih sedekad yang lalu. Saya tidak sabar untuk mengetuai pasukan di Prepay Nation dan bekerjasama untuk melakar masa depan bagi pertumbuhan, mencipta nilai untuk pemegang saham kami sambil membekalkan perkhidmatan prabayar yang penting kepada khalayak global kami.”

A.J. Hanna menambah, “Adalah satu penghormatan dan keistimewaan untuk memimpin Prepay Nation dan membantu melayani rakan kongsi kami di seluruh dunia dan pengguna mereka. Saya ada banyak kenangan indah tentang masa yang saya habiskan dengan bekerja bersama rakan sekerja kami yang bakat, kesetiaan dan komitmen mereka terhadap pelanggan kami tidak ada tandingannya. Saya bangga dengan perniagaan yang didorong oleh tujuan yang kami bentuk bersama, dan saya tidak sabar untuk melihat syarikat dan pasukan berkembang di bawah kepimpinan Paolo.”

Perihal Prepay Nation:

Prepay Nation adalah sebuah pasaran produk prabayar B2B global terkemuka yang memudahkan pembelian tambah nilai rentas sempadan bagi masa siaran, data, kad hadiah dan pembayaran utiliti mudah alih merentasi sempadan antarabangsa. Ia memiliki pusat operasi di 150+ buah negara, dengan lebih daripada 600+ perkongsian operator mudah alih di seluruh 300,000+ lokasi runcit – disokong oleh pasukan yang teragih secara global di A.S., Kanada, Asia, Eropah dan Timur Tengah. Kami membolehkan jenama tempatan dan global untuk mengagihkan produk prabayar mereka melalui rangkaian penjual semula seluruh dunia semua saluran kami. Rakan kongsi kami mendapat manfaat daripada peningkatan jualan, pemerolehan pelanggan, penglibatan, pengekalan dan kesetiaan.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.prepaynation.com atau hubungi Janis D’souza di hello@prepaynation.com

Foto yang mengiringi pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/e6e795e8-3952-4fac-be39-a9e19eaaf650