Presiden KUFC gembira dengan pencapaian pasukan dalam Liga-M

Kota Bharu: Presiden Kelab Bola Sepak Bersatu Kelantan (KUFC) Datuk Che Abdullah Mat Nawi berpuas hati dengan pencapaian pasukannya dalam pertandingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini walaupun kelab itu dibentuk tiga tahun lalu.
“Musim Liga M 2020 kami sudah berakhir. Alhamdulillah, KUFC berjaya menamatkannya dengan jayanya, walaupun kami tidak mencapai semua yang kami sasarkan (promosi ke Liga Super).
“Setelah muncul sebagai juara Liga M3 tahun lalu, kami mendapat promosi ke Liga Perdana musim ini dengan prestasi dan berjaya mempertahankan tempat kami di liga untuk musim depan.

“Kami juga berjaya berada di antara 16 pasukan terbaik untuk layak ke pertandingan Piala Malaysia,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
Musim ini, KUFC menduduki tempat kelapan di Liga Perdana untuk layak ke pertandingan Piala Malaysia, di mana mereka tewas kepada Perak FA pada pusingan pertama pada 6 November.
Che Abdullah mengatakan bahawa sebagai pasukan baru, KUFC berada di landasan yang tepat untuk mencipta masa depan yang lebih cerah dan bersaing di Liga Super peringkat teratas dalam masa terdekat.

“Walaupun kami tidak mencapai sasaran kami, kejayaan KUFC dalam melayakkan diri ke Piala Malaysia untuk pertama kalinya dalam sejarahnya sudah menjadi pencapaian hebat bagi semua orang yang terlibat dengan kelab, terutama kerana banyak yang tidak menyukai peluang kami,” katanya .
Dia juga cepat mengucapkan terima kasih kepada pengurusan pasukan serta pegawai, panel jurulatih dan pemain atas sumbangan mereka sepanjang musim.

“Terima kasih juga kepada pemerintah Kelantan, penaja dan penyokong kami kerana selalu ada di dalam pasukan, sama ada kami menang atau kalah, dan untuk memberi semangat kepada pegawai dan pemain pasukan kami serta membantu kami secara kewangan dengan menaja dan membeli barangan rasmi kelab.
“Dengan sokongan semua pihak, Insya-Allah pasukan ini akan terus melakukan yang lebih baik lagi pada tahun 2021,” katanya.

Malay News
Sports Desk