Ramalan Fulham vs Manchester United dan ramalan barisan pemain

England: Ramalan Fulham vs Manchester United dan ramalan kesebelasan utama perlawanan yang ditangguhkan pada minggu ke-18 Liga Perdana di Craven Cottage, Khamis (21/1/2021) WIB pagi.

Manchester United ketika ini masih mendahului kedudukan dengan 37 mata dari 18 perlawanan. Namun, skuad Ole Gunnar Solskjaer hanya dua mata di hadapan Manchester City dan Leicester City.

Man City akan bermain lebih awal untuk menjadi tuan rumah Aston Villa dan berpeluang naik ke puncak. Sudah tentu, MU layak mendapat tiga mata ketika mereka pergi ke Craven Cottage jika mereka mahu kembali untuk mendahului kedudukan.

Sudah tentu, Solskjaer bersedia untuk menaikkan semangat skuadnya untuk meraih tiga mata dalam permainan tandang ini setelah pada perlawanan terakhir mereka bermain seri tanpa gol dengan Liverpool di Anfield. Untuk mengejar tiga mata ini, Edinson Cavani kemungkinan besar telah dipersiapkan oleh Solskjaer untuk mengisi barisan depan MU dalam formasi (4-2-3-1)

Sementara itu, Fulham, ketika terkandas di zon degradasi, berada di kedudukan ke-18 setelah hanya mengumpulkan 12 mata dari 17 perlawanan. Pada perlawanan terakhir mereka juga tewas 0-1 kepada pelawat, Chelsea.
Walaupun bermain di tempat sendiri, nampaknya sukar bagi Fulham untuk menahan serangan Manchester United yang tidak terkalahkan dalam permainan tandang mereka di Liga Perdana musim ini.
Dalam perlawanan ini, MU sememangnya menjadi kegemaran untuk memenangi tiga mata, melihat statistik kemenangan mereka dalam empat perlawanan terakhir ketika mereka mengunjungi Craven Cottage.-AFP

Malay News
Sports Desk