Slot tambahan TV pendidikan untuk membantu calon SPM

Kuala Lumpur: Slot tambahan TV Pendidikan (TV Pendidikan) dalam program DidikTV @ ntv7 akan disiarkan mulai esok (27 Jan) dan seterusnya bertujuan membantu calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2020.

Slot dua jam yang bermula dari hari Isnin hingga Jumaat dari jam 3 petang memberi tumpuan kepada isi untuk membantu calon dalam persiapan mereka menduduki peperiksaan, yang akan bermula pada 22 Februari, kata Kementerian Pendidikan dalam satu kenyataan hari ini.

Kementerian juga menambah waktu siaran selama lima jam di saluran yang sama pada hari Sabtu dan Ahad dari jam 9 pagi hingga 12 malam dan 3 petang hingga 5 petang.

“Dengan slot tambahan ini, TV Pendidikan akan mempunyai waktu siaran selama 11 jam setiap hari di TV Okey, Astro Tutor TV dan DidikTV @ ntv7.

“Kementerian sentiasa mencari jalan untuk meningkatkan pendekatan pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR), termasuk program Pendidikan TV.

“Kementerian percaya program TV Pendidikan akan memberi manfaat kepada pelajar, guru dan ibu bapa sebagai platform PdPR yang berkesan,” katanya.

Jadual program boleh didapati di laman web kementerian di www.moe.gov.my atau laman Facebook, Instagram dan Twitter @KemPendidikan rasmi.

Sumber: NST

Leave a Comment