Terima kasih frontliners, anda adalah pahlawan nasional: Muhyiddin

PM Malaysia

Kuala Lumpur: Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengatakan bahawa dia bangga dengan kerjasama yang kuat dan komitmen berterusan yang ditunjukkan oleh pelbagai agensi dalam memerangi Covid-19.
Perdana menteri mengatakan bahawa dia juga sangat tersentuh melihat barisan depan, yang digambarkannya sebagai pahlawan nasional, mengorbankan masa dan tenaga mereka untuk tujuan tersebut.
“Mereka berada di medan perang, harus meninggalkan keluarga dan orang tersayang, untuk menyelamatkan orang dan negara dari virus yang meragut banyak nyawa.
“Pengorbanan anda tidak ternilai. Terima kasih barisan hadapan. Anda adalah wira negara dan kami sangat bangga dengan anda semua, ”katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan di Facebook hari ini.

Awal pagi ini, Muhyiddin memeriksa persiapan yang dibuat untuk penghantaran barang-barang kritikal yang diperlukan di Sabah dan Sarawak oleh Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Pangkalan Udara Subang untuk menahan wabak di kedua-dua negeri itu.

Muhyiddin juga menyampaikan penghargaannya kepada TUDM yang telah banyak membantu pihak, terutama Kementerian Kesihatan (KKM) dengan melakukan misi penerbangan untuk menghantar peralatan dan anggota kesihatan ke Sabah dan Sarawak.
Di seluruh negara, tambahnya, rakyat sangat berterima kasih kepada KKM, TUDM dan semua barisan hadapan yang lain atas komitmen mereka yang berterusan.

Malay News