5 pose yoga untuk gadis yang tidak fleksibel

Yoga_poses

Malay News: Meninjau hashtag yoga di mana-mana platform media sosial boleh menakutkan. Sebilangan besar catatan menunjukkan yogi melakukan pose mustahil di depan matahari terbenam dan air terjun. Bahkan orang yang mengaku sebagai pemula menunjukkan jumlah kelembutan yang tidak nyata.

Tetapi ternyata beberapa pose bagi kita yang tidak terlalu fleksibel. Teruskan membaca untuk melihat lima pose yoga yang boleh diakses oleh sesiapa sahaja.

Variasi pada anjing yang menghadap ke bawah:
Versi biasa dari pose yoga klasik ini memerlukan anda meluruskan kaki dan lengan, yang boleh menjadi sukar jika anda tidak dapat menyentuh jari kaki. Nasib baik, ada variasi dan pengubahsuaian yang dapat anda buat untuk berpose. Anda mendapat kelebihan peregangan bahu dan punggung tanpa perlu risau untuk mengoyakkan otot di kaki anda.

Bulan sabit di lutut:
Peregangan ini sangat berguna jika anda berusaha untuk mencapai tahap perpecahan. Anda bermula dari pangkal sabit, AKA berdiri dengan kaki anda terpisah dalam lorong sembilan puluh darjah. Kemudian, turun ke bawah sehingga anda berada di lutut belakang anda, dengan kaki depan anda masih di hadapan anda. Walaupun anda tidak dapat meluruskan garis sepenuhnya dari lutut belakang ke lutut depan, anda akan meregangkan otot paha dan punggung.

Peregangan pintu:
Pose gerbang meregangkan sisi anda dan memaksa anda menggunakan otot inti anda. Daripada fleksibiliti, pose ini adalah mengenai keseimbangan. Anda mula berlutut dan meluncurkan satu kaki ke sisi, meregangkan lengan lawan ke arah kaki yang terbentang seperti anda melakukan gelombang yang sangat janggal (rujukan visual di sini). Mungkin sukar untuk menjaga keseimbangan pada awalnya, tetapi dengan sedikit latihan, melakukan pose ini dapat menjadi masalah.

Gunung dengan lengan kaktus:
Anda tidak perlu dengan mudah menurunkan diri anda ke belakang untuk melakukan ini — walaupun ia dapat membantu anda sampai di sana. Yang perlu anda lakukan adalah berdiri tegak dan condongkan badan atas ke belakang sejauh yang selesa. Seperti namanya, lengan anda mengambil posisi seperti kaktus yang meningkatkan punggung dan bahu sambil menguatkan otot lengan anda pada masa yang sama. Ini menang-menang!

Putaran duduk:
Walaupun kedengarannya seperti pretzel-y, tambahan terakhir untuk senarai kami adalah apa-apa. Anda mulakan dengan meletakkan apel salib silang (atau bagaimanapun anda belajar menyebutnya) dan memusingkan badan anda untuk menghadap ke satu sisi. Sekiranya anda berpusing ke kiri, letakkan lengan kiri di belakang anda dan pegang lutut kiri dengan tangan kanan. Berdagang ke kanan dan kiri dan lakukan perkara yang sama di sisi lain. Selesaikan dengan meletakkan tangan di atas kepala, seperti yang ditunjukkan dalam gambar di bawah.

Malay News
Lifestyle Desk