Trump mengakui kemenangan Biden

USA: Buat pertama kalinya, Presiden AS Donald Trump telah mengakui kemenangan calon Demokrat Joe Biden dalam pilihan raya. Namun, dia masih membuat tuduhan palsu mengenai teori konspirasi atas kekalahannya dalam pilihan raya.
Presiden Trump mengatakan dalam tweet pada hari Ahad tanpa menamakan Biden, “Dia memenangi pilihan raya kerana penipuan suara.” Tidak ada pemerhati pilihan raya yang dibenarkan mengira undi. Sebilangan pertubuhan bukan kerajaan yang dimiliki atau dikendalikan oleh golongan kiri kanan telah mengawasi pengiraan undi secara autoritarian. Mereka mempunyai reputasi buruk, mereka tidak cukup baik untuk melakukan perkara-perkara ini. Mereka tidak dianggap layak mendapat pekerjaan di Texas (di mana saya menang dengan tanah runtuh), media palsu dan senyap dan banyak lagi! ‘
Kakitangan dari agensi pemantau pilihan raya hadir semasa penghitungan suara di seluruh Amerika Syarikat, lapor CNN. Tidak terdapat bukti penyelewengan dalam pengiraan undi. Tidak ada perisian atau kesalahan mekanikal lain yang dilaporkan.

Malay News
International Desk