DURHAM, N.C., Nov. 03, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) — Fortrea (Nasdaq: FTRE) (“Syarikat”), sebuah organisasi penyelidikan kontrak global (CRO) terkemuka, hari ini mengumumkan bahawa mereka telah menyelesaikan usaha berbilang tahun untuk memperluaskan penyelesaian dan kapasiti farmakologi klinikalnya, yang kini tersedia sepenuhnya untuk pelanggan. Peluasan itu termasuk kemudahan canggih seluas 100,000 kaki persegi di Leeds, U.K. serta kira-kira 20,000 kaki persegi ruang baharu atau diubah suai, menambah kapasiti dan keupayaan merentas unit penyelidikan klinikal (CRU) di Dallas, Texas; Daytona, Florida; dan juga Madison, Wisconsin.

“Kerumitan kajian farmakologi klinikal yang semakin meningkat telah memerlukan infrastruktur, pengalaman dan kepakaran yang sesuai untuk tujuan ini demi melindungi keselamatan peserta kajian dan integriti data yang sangat penting.,” kata Oren Cohen, M.D., Presiden Farmakologi Klinikal Fortrea dan ketua pegawai perubatan. “Platform perkhidmatan bersepadu kami termasuk infrastruktur terbaik dalam kelasnya dan profesional berpengalaman yang berdedikasi sepenuhnya kepada farmakologi klinikal, termasuk pakar perubatan, jururawat, saintis klinikal, CRA dan ahli farmakokinetik. Pelaburan yang kami lakukan telah menyasarkan keupayaan dan kapasiti yang diperlukan oleh pelanggan untuk menilai dengan tepat calon-calon awal dan mempercepatkan mereka yang berpotensi ke pembangunan fasa kemudian dan akhirnya kepada pesakit yang memerlukannya.”

Penambahbaikan kemudahan berikutan perluasan yang telah siap termasuk CRU baharu Fortrea di Leeds serta bilik yang dibina khas di Madison dan Daytona direka khusus untuk fleksibiliti dalam melaksanakan kajian klinikal fasa awal yang rumit. Penambahbaikan dalam ruang rekreasi, tempat tinggal dan “bekerja dari rumah” di Fortrea CRU telah dibina untuk meningkatkan pengalaman sukarelawan yang menyertai penyelidikan di tapak tersebut.

Peluasan kemudahan perkhidmatan farmasi pembangunan klinikal awal Fortrea termasuk farmasi cGMP tercanggih baharu di CRU Leeds dan Daytona. Semua CRU Fortrea kini akan mempunyai farmasi cGMP di dalam pusat mereka. Hal ini membolehkan pembuatan produk ubat steril dan tidak steril di tapak. Reka bentuk kemudahan yang mematuhi GMP menyediakan pengendalian yang selamat dan penghantaran produk ubat berkualiti GMP untuk permintaan unik kajian farmakologi klinikal, menumpukan pada kecekapan dan fleksibiliti dengan tahap kawalan yang diharapkan oleh pihak berkuasa kawal selia dan penaja.

Penambahbaikan dalam sains dan teknologi termasuk penambahan program yang didayakan kecerdasan buatan yang mengoptimumkan penggunaan ruang katil dan penjadualan klinik, dan penggunaan mod kegagalan dan analisis kesan untuk menyah-risiko pelaksanaan kajian sebelum kajian bermula. Berikutan pelaburan dalam sistem pengumpulan data, semua data kajian farmakologi klinikal yang dikumpul dalam CRU Fortrea dimasukkan terus ke dalam sistem penangkapan data sisi katil digital, yang juga boleh digunakan sebagai penyelesaian penangkapan data elektronik yang cekap.

“Saya percaya penyelesaian pembangunan klinikal awal Fortrea telah menetapkan piawaian baharu untuk perkara yang seharusnya diharapkan oleh industri penyelidikan daripada rakan kongsinya,” kata Dr. Cohen. “Saya sangat berbangga dengan pasukan ini dan tahu mereka juga akan mendapat manfaat daripada perubahan yang kami telah lakukan. Seperti mana mereka yang terinspirasi oleh misi kami untuk membawa rawatan yang mengubah hidup kepada pesakit dengan lebih pantas, saya mendapat inspirasi daripada dedikasi mereka setiap hari semasa kami menyampaikan penyelesaian kepada pelanggan kami.”

Perihal Fortrea

Fortrea (Nasdaq: FTRE) ialah pembekal global terkemuka bagi pembangunan klinikal dan penyelesaian akses pesakit ke dalam industri sains hayat. Kami bekerjasama dengan syarikat biofarmaseutikal, peranti perubatan dan diagnostik yang baharu muncul dan besar untuk memacu inovasi penjagaan kesihatan yang mempercepatkan terapi mengubah hidup kepada pesakit yang memerlukan. Fortrea menyediakan pengurusan percubaan klinikal fasa I-IV, farmakologi klinikal, penyelesaian percubaan didayakan teknologi yang dibezakan dan perkhidmatan selepas kelulusan.

Penyelesaian Fortrea memanfaatkan pengalaman tiga dekad yang merangkumi lebih daripada 20 bidang terapeutik, semangat untuk ketelitian saintifik, wawasan yang luar biasa dan rangkaian tapak penyelidik yang kukuh. Pasukan kami yang berbakat dan pelbagai terdiri lebih daripada 19,000 orang yang bekerja di lebih 90 negara yang dipertingkatkan untuk menyampaikan penyelesaian yang fokus dan tangkas kepada pelanggan di seluruh dunia.

Ketahui lebih lanjut tentang cara Fortrea menjadi kuasa transformatif daripada usaha yang dirancang kepada pesakit di Fortrea.com dan ikuti kami di LinkedIn dan X (sebelum ini Twitter) @Fortrea.

Pernyataan Peringatan Berkenaan Pernyataan Prospektif

Beberapa pernyataan dalam siaran akhbar ini, terutamanya yang berkaitan dengan jangkaan faedah kewangan dan lain-lain, termasuk, tetapi tidak terhad kepada, sama ada pelaburan di unit penyelidikan klinikal di A.S. dan U.K. akan menambah kapasiti, meningkatkan keupayaan terapeutik, mempertingkat pengalaman untuk sukarelawan kajian, mempercepat pembangunan kepada percubaan fasa kemudian dan meningkatkan integriti data dan sama ada penambahan program yang didayakan kecerdasan buatan akan mengoptimumkan penggunaan ruang katil dan penjadualan klinik, adalah pernyataan prospektif dalam pengertian Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian A.S. 1995. Pernyataan prospektif ini melibatkan risiko dan ketidakpastian, kebanyakannya di luar kawalan Syarikat. Keputusan sebenar boleh berbeza secara material berbanding jangkaan yang dinyatakan atau tersirat dalam pernyataan prospektif jika satu atau lebih andaian atau jangkaan asas terbukti tidak tepat atau tidak direalisasikan. Faktor penting yang boleh menyebabkan keputusan sebenar berbeza secara material berbanding jangkaan tersebut ialah dan akan diperincikan dalam penyata pendaftaran Fortrea pada Borang 10 yang pada mulanya difailkan dengan SEC pada 15 Mei 2023 (sebagaimana yang dipinda dan ditambah lagi), Laporan suku tahunan Fortrea pada Borang 10-Q yang difailkan dengan SEC pada 14 Ogos 2023, dan dalam pemfailan Fortrea yang lain dengan SEC. Pernyataan prospektif ini adalah berdasarkan jangkaan semasa pengurusan dan tertakluk kepada risiko tertentu, ketidakpastian dan perubahan dalam keadaan. Fortrea tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini pernyataan ini, dan pernyataan ini hanya tertakluk pada tarikh siaran akhbar ini.

Maklumat Hubungan Fortrea:

Media Fortrea: Sue Zaranek – 919-943-5422, media@fortrea.com
Media Fortrea: Kate Dillon – 646-818-9115, kdillon@prosek.com
Pelabur Fortrea: Hima Inguva – 877-495-0816, hima.inguva@fortrea.com