Keluarga harus berganding bahu untuk memutuskan rangkaian COVID-19

Kuala Lampur: Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah hari ini meminta semua rakyat Malaysia menjaga keluarga mereka, terutama ketika negara ini menghadapi wabak COVID-19.
Bersempena dengan Bulan Keluarga Nasional 2020, Tunku Azizah mengatakan bahawa dia dan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah ingin mengingatkan semua rakyat Malaysia untuk bersama-sama memutuskan rantai jangkitan COVID-19 .
Kebimbangan mengenai wabak COVID-19 sudah pasti bermain di fikiran kita. Sebagai ibu dan isteri, keutamaan saya pastinya mengutamakan keluarga saya tetapi sebagai ratu negara, tentunya semua rakyat Malaysia juga menjadi keutamaan saya.

Sempena bulan November sebagai Bulan Keluarga Nasional, bertema ‘Kita Jaga Keluarga’ (Kami Menjaga Keluarga), Tuanku Agong dan saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua rakyat Malaysia untuk memutuskan rangkaian COVID-19 bersama, “katanya. berkata dalam video yang disiarkan di laman Facebook rasmi Istana Negara hari ini.

Tunku Azizah juga mengingatkan semua pihak agar selalu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh pihak berkuasa dan belajar pelajaran berharga dari kesulitan yang dialami oleh rakyat semasa pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) pada bulan Mac.
Ratu juga meminta semua pihak untuk mengingati pengorbanan barisan depan dan penjagaan kesihatan serta anggota keselamatan yang bekerja keras untuk memecahkan rantai COVID-19.

Mereka juga mempunyai keluarga seperti kami, sekiranya kami tetap bersatu ‘insyaAllah’ (insya Allah) seluruh keluarga dapat meluangkan masa bersama seperti sebelumnya. Ikuti pelajaran dari keperitan yang dialami oleh rakyat Malaysia semasa MCO pada bulan Mac. Adakah kita bersedia menghadapinya lagi?
Oleh itu, nasihat saya adalah agar semua rakyat Malaysia menjaga keluarga kita, jika bukan kita orang lain. Mari meraikan keluarga kita sempena Bulan Keluarga Nasional ini.

Malay News
National Desk