Menteri Sumber Manusia di bawah karantina

Kuala Lumpur: Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri M Saravanan mengamati karantina rumah setelah bersentuhan dengan orang yang positif Covid-19.
Anggota Parlimen Tapah memberitahu New Straits Times bahawa dia mematuhi perintah itu setelah dia bersentuhan dengan ketua pegawai eksekutif Tabung Pembangunan Sumber Manusia (HRDF), Datuk Shahul Hameed Dawood. Ya, katanya dalam jawapan ringkas yang mengesahkan berita itu melalui WhatsApp.

Sementara itu, HRDF dalam satu kenyataan hari ini mengesahkan bahawa ibu pejabatnya di sini telah ditutup selama seminggu dari 11 Disember setelah salah seorang pekerjanya didapati positif virus tersebut. Pekerja tersebut kini mendapat rawatan dan di bawah pemantauan ketat oleh pegawai perubatan.

Selain itu, semua pekerja HRDF menjalani ujian sapuan sebagai sebahagian daripada langkah berjaga-jaga kami dan keadaan kesihatan mereka akan terus dipantau. Di HRDF, kesihatan dan kesejahteraan pekerja dan pelanggan adalah keutamaan kami.

Kami akan terus mematuhi kepatuhan terhadap dasar dan proses pengendalian jangkitan, dan mematuhi sepenuhnya tindakan pencegahan yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan, “baca pernyataan itu. HRDF dalam pernyataan itu, bagaimanapun, tidak mengenal pasti pekerja yang positif untuk Covid-19. .

Sumber: NST
Malay News
National Desk