Musim baru Liga-M akan bermula 5 Mac

Kuala Lumpr: Musim baru Liga-M bermula pada 5 Mac, dengan juara bertahan, Johor Darul Ta’zim (JDT) menjadi tuan rumah Kedah dalam pertandingan Charity Shield-cum-Super League di Stadium Sultan Ibrahim di Iskandar Puteri.

Pasukan Benjamin Mora adalah juara bola sepak Malaysia yang tidak dapat dipertikaikan, setelah memenangi Liga Super untuk kali ketujuh berturut-turut musim lalu.
Walaupun Covid-19 mengganggu musim pada 2020, JDT berada di kelas atas kerana mereka memenangi gelaran tanpa kalah dalam satu perlawanan liga.
Adakah pasukan boleh menghentikan kejuaraan liga JDT musim ini?

JDT adalah pasukan terbaik dalam bola sepak Malaysia, dan dengan kejayaan mereka, Southern Tigers kemungkinan akan menjadi antara yang terbaik di Asia suatu hari nanti.
Ia akan menjadi kejutan besar sekiranya JDT gagal mendapat tempat teratas kali ini.

Dengan JDT tidak mungkin kehilangan mahkota mereka, pertarungan untuk kedua dan ketiga akan lebih menarik bagi peminat Malaysia.

Banyak pasukan telah menyalin formula JDT untuk membawa permainan mereka ke peringkat seterusnya, dengan Selangor yang jauh lebih baik kemungkinan akan berjuang untuk podium musim ini.
Terengganu, Kedah dan Perak adalah pesaing lain tahun ini.

Pasukan, bagaimanapun, harus bermain di belakang pintu tertutup dan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ketat pada musim ini.
“Kami akan memantau dan memastikan semua pasukan mengikuti SOP oleh Majlis Sukan Negara dan Kementerian Kesihatan.

“Dalam pertemuan saya dengan Perdana Menteri, saya mengatakan kepadanya bahawa adalah tanggungjawab kami (MFL) untuk memastikan pasukan mengikuti SOP sehingga sekurang-kurangnya kami dapat melihat beberapa peminat di tempat-tempat dalam beberapa bulan. Saya juga telah menemui pihak-pihak yang berkaitan untuk membincangkan menyediakan vaksin kepada pemain pada masa akan datang. ” MFL melancarkan perlawanan Liga Super dan Liga Perdana semalam. Semua perlawanan akan bermula pada pukul 9 malam.

Sementara itu, FA Malaysia (FAM) tidak akan membuat tawaran untuk menjadi tuan rumah perlawanan Kumpulan G pra-Piala Dunia / Piala Asia pada bulan Jun. “Malaysia tidak dibenarkan menjadi tuan rumah pasukan atau menerima pelawat buat masa ini.

“Emiriah Arab Bersatu, Vietnam, Indonesia atau Thailand mungkin melamar pekerjaan itu. UAE kelihatan menjanjikan kerana hampir semua warganya telah divaksin,” tambahnya.
Malaysia kemungkinan akan menentang UAE pada 3 Jun, diikuti oleh Vietnam pada 11 Jun dan Thailand empat hari kemudian.

Malay News
Sports Desk