Pelakon China Vicky Zhao mengambil lebih banyak pekerjaan

Chinese Actress

China: Pelakon wanita China, Vicky Zhao mengalami kesukaran dan kini mengambil lebih banyak pekerjaan untuk mengumpulkan dana untuk membayar pampasan yang timbul daripada tuntutan saman.

Portal China Sina.com melaporkan bahawa lelaki berusia 44 tahun dan suaminya Huang You Long pada 2016 melalui sebuah syarikat yang mereka kuasai di Tibet Longwei, berusaha membeli 50 peratus saham syarikat tersenarai Zhejiang Wanjia.

Tawaran mereka dikatakan telah mengganggu pasaran, dan pada bulan November 2018 Suruhanjaya Peraturan Sekuriti China melarang Zhao dan suaminya dari pasar sekuriti selama lima tahun.

Perkara menjadi lebih buruk bagi pasangan itu pada tahun 2019 apabila pemegang saham menyaman mereka kerana memberikan kenyataan palsu.

Akhirnya, Zhao mengumpulkan lebih dari 500 saman yang kini berada di tahap banding, di mana dia mungkin harus membayar pampasan sebanyak 84 juta yuan (RM51 juta) jika dia kehilangan rayuan itu.

Sumber mendedahkan bahawa Zhao, yang terkenal sebagai Huan Zhu Ge Ge dalam siri TV My Fair Princess, telah rajin mengambil pekerjaan dengan harapan dapat mengumpulkan lebih banyak dana untuk membayar pampasan.

Sebelumnya dia akan menolak untuk mengambil tugas yang dianggap terlalu kecil, tetapi dilaporkan bahwa dia sejak itu telah berubah sikap.

Malay News
Showbiz Desk