Pemain Sarawak United sedih kehilangan Satianathan

Pemain Sarawak United sedih kehilangan Satianathan

KUALA LUMPUR – Ketiadaan bekas jurulatih Sarawak United FC, B. Satianathan yang terpaksa direhatkan ekoran berdepan masalah kesihatan sememangnya dirasai oleh semua pemain.

Jelas pertahanan Sarawak United, Stuart Wark, dia mengakui seluruh pasukan sangat terkesan dengan situasi itu yang buatkan mereka kurang bersemangat sebelum menghadapi Selangor FC, pada Ahad lalu.

Justeru, dia mengharapkan Satianathan agar kembali sembuh dan mendapat rawatan yang terbaik terhadap penyakit dihadapinya.

“Situasi sekarang sukar untuk kami jelaskan tetapi jalan terbaik jelas dia perlu berehat kerana berdepan masalah kesihatan.

“Beliau telah berikan segala-galanya untuk pasukan ini dan sentiasa menjaga kebajikan pemain bagi pastikan Sarawak United mampu bersaing seperti pasukan lain.

“Kekalahan ini saya rasa sudah tentu buatkan dia lagi kecewa tetapi harapan saya, kami akan bangkit daripada kekalahan ini,” katanya.

Satianathan telah memberikan notis untuk berhenti pada 13 Jun lalu iaitu seminggu sebelum perlawanan dengan Selangor FC di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Tugas ketua jurulatih Sarawak United akan diambil alih bekas penolong ketua jurulatih Harimau Malaya, S. Balachandran.

Sementara itu, pemain sayap Sarawak United, Nurshamie Iszuan, mengakui segalanya tidak menjadi buat pasukan walaupun mereka cuba untuk meraih sesuatu semasa berdepan Selangor.

Dia mengakui semua pemain tidak menyangka situasi sebegini mampu terjadi kepada Satianathan malah persiapan mereka semasa tempoh sebulan ini sedikit terjejas.

“Kami sangat terkejut sebab hanya seminggu sebelum perlawanan dengan Selangor, beliau telah mengundurkan diri.

“Malah penolong jurulatih hanya mempunyai masa selama empat hari untuk melakukan persiapan dan jelas tidak banyak dia boleh lakukan.

“Memang tidak banyak persiapan sebelum kami ke sini dan kami memang kecewa tidak dapat berikan sesuatu kepada jurulatih,” katanya. – MalaysiaGazette