Selangor FC membuat penyertaan ketiga dinesh untuk musim baru

Team Selangor FC

Shah Alam: Selangor FC perlahan tetapi pasti mengukuhkan pasukan Liga Super menjelang musim Liga Malaysia (Liga-M) baru, yang bermula Februari depan.
Selangor FC, dalam satu kenyataan hari ini, mengesahkan pemain ketiga mereka musim ini setelah menandatangani perjanjian dengan bek kiri kelahiran Setapak, R. Dinesh, yang telah menghabiskan empat musim dengan Pahang.
The Red Giants, minggu lalu, mendaftar pemain sayap Shahrel Fikri Md Fauzi dari Perak dan pemain pertahanan Jerman Tim Heubach.

Pengarah teknikal Selangor FC Michael Feichtenbeiner mengatakan bahawa Dinesh adalah salah satu pemain yang dipertimbangkan untuk posisi bek kiri, yang telah dibiarkan kosong berikutan pembebasan K. Prabakaran yang berusia 29 tahun pada akhir musim lalu. Dinesh masih muda tetapi sudah mempunyai banyak pengalaman bermain di Liga Super bersama Pahang. Saya yakin dia dapat membantu Selangor FC sebagai penyokong sayap kiri kerana memiliki bakat semula jadi. Kami juga bersyukur mempunyai pilihan bek kiri lain di Zikri Khalili, ”katanya.

Dinesh pertama kali mencipta nama ketika dia membantu skuad Bawah 16 tahun kebangsaan, di bawah jurulatih S. Balachandran, memenangi Kejuaraan Bawah 16 Tahun Persekutuan Bola Sepak ASEAN (AFF) di Myanmar pada tahun 2013.
Dinesh yang berusia 22 tahun mengatakan bahawa dia teruja untuk bergabung dengan Red Giants dan telah berjanji untuk melakukan yang terbaik untuk memperkuat pasukan serta belajar sebanyak mungkin dari rakan sepasukan dan jurulatih barunya. – BERNAMA

Malay news
Sports Desk