3,252 dari 320 universiti dan kolej mendaftar untuk PMNC 2020

Kuala Lumpur: Para pelajar dari Universiti Pengurusan & Sains kini menuntut gelaran pasukan berpusat di kampus terbaik PUBG Mobile National Championship (PMNC) 2020 Grand Final di Malaysia dan kejayaan itu menghadiahkan RM20,000 dan memperoleh tempat untuk bersaing dalam PUBG Mobile National Championship (PMNC) 2021 yang akan datang.

Di tempat kedua dan ketiga ialah The-Five Esports dari Universiti Kuala Lumpur, Institut Teknologi Penerbangan Malaysia dan Tridon dari Universiti Teknologi MARA, Pasir Gudang, Johor.

Juno dari Fizrix dari Universiti Tekonologi MARA, Kota Kinabalu juga dinobatkan sebagai “Raja Kampus Solo” ketika dia adalah orang terakhir yang berdiri dalam kejohanan Solo King, yang diadakan pada Hari 2 Grand Final.

Disampaikan oleh Yoodo, PMCC adalah kejohanan yang dianjurkan khas untuk pelajar universiti dan kolej di Malaysia.

Tahun ini, kejuaraan itu menawarkan sejumlah hadiah berjumlah RM60,000 berserta slot yang diinginkan ke dalam PMNC pada tahun 2021.

Sebanyak 3,252 pemain dari 813 pasukan dari 320 universiti dan kolej yang mendaftar untuk PMNC 2020 dan mengambil bahagian dalam pusingan kelayakan, diikuti oleh peringkat akhir di mana 20 pasukan kampus bertanding untuk menjadi pasukan kampus teratas di Malaysia.

Malay News
Farah Fauzi