PITTSBURGH, Aug. 17, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Matthews International CorporationĀ (NASDAQ GSM: MATW) hari ini mengumumkan bahawa Syarikat telah menyelesaikan pengambilalihan firma kejuruteraan berasaskan Jerman yang diumumkan sebelum ini, OLBRICH GmbH (ā€œOLBRICHā€) dan R+S Automotive GmbH (ā€œR+S Automotiveā€), dengan harga EUR ā‚¬43 juta (kira-kira A.S. $45 juta).

Beribu pejabat di Bocholt, Jerman, OLBRICH ialah pengeluar peralatan pengeluaran dan pintar, yang mengkhusus dalam peralatan pemprosesan berputar yang dibina khas, termasuk peralatan yang digunakan dalam pembuatan elektrod kering dan basah untuk penggunaan bateri litium-ion dalam kenderaan elektrik dan komponen untuk sel bahan api hidrogen dan elektrolisis, dengan kedudukan kukuh tambahan dalam Pengkhususan & Farma, Pembungkusan dan Rumah & Hiasan. R+S Automotive ialah penyedia perkhidmatan kejuruteraan khusus bagi konsep automasi, loji dan perkakas untuk syarikat pembuatan automotif di seluruh dunia. Syarikat merancang untuk mengintegrasikan OLBRICH dan R+S Automotive dengan perniagaan Saueressig Engineering and Energy, sebahagian daripada segmen Teknologi Perindustrian yang memfokuskan pada kejuruteraan kejituan tinggi untuk pelbagai aplikasi automasi industri termasuk penyelesaian tenaga tersuai berteknologi tinggi, permukaan, penandaan dan sistem pengekodan.

Joseph C. Bartolacci, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Matthews International, menyatakan, ā€œKami amat teruja untuk memperoleh OLBRICH dan R+S Automotive sebagai sebahagian daripada strategi jangka panjang kami untuk menawarkan portfolio lanjutan peralatan dan perkhidmatan kejuruteraan yang dibina khas untuk kenderaan elektrik yang sedang berkembang dan pasaran tenaga hijau yang lebih luas. Keupayaan gabungan kami menawarkan penyelesaian yang inovatif untuk mempercepatkan pembangunan penyelesaian hujung ke hujung untuk pengeluaran bateri elektrod kering dan penyelesaian tenaga lain. Bersama-sama, tawaran kami akan memberi kesan yang ketara ke atas penggunaan pasaran besar kenderaan elektrik dan memberi manfaat kepada keseluruhan industri penyelesaian tenaga. Pemerolehan strategik ini meneruskan pelaburan kami dalam teknologi dan mempercepatkan pengkomersialan inovasi baharu merentas pelbagai aplikasi automasi industri.ā€

“Matthews ialah rakan kongsi yang tepat untuk masa depan kami,” ujar Bastian Kuhl, Ketua Pegawai Eksekutif OLBRICH dan R+S Automotive. ā€œOLBRICH, seperti Matthews, sedang membuat kemajuan besar dalam membantu mempertingkatkan pengeluaran komponen sel bahan api hidrogen. Dengan tempahan OLBRICH baru-baru ini untuk rangkaian pengeluaran besar-besaran untuk lapisan resapan gas (GDL) dan kekuatan Matthews dalam bidang plat bipolar, portfolio gabungan kami berada pada kedudukan yang baik untuk mewujudkan kuasa pasaran bukan sahaja sebagai pembekal kepada OEM tetapi juga sebagai rakan kongsi pengeluaran utama yang merentas Tenaga, Pengkhususan & Farmasi, Pembungkusan dan Hiasan Rumah.ā€

Dengan pemerolehan OLBRICH dan R+S Automotive, Matthews International mengembangkan kehadiran globalnya dan mengukuhkan dirinya sebagai pemain utama dalam sektor penyelesaian tenaga.

Perihal Matthews International Corporation

Matthews International Corporation ialah penyedia global teknologi perindustrian, produk peringatan dan penyelesaian jenama. Segmen Teknologi Perindustrian mereka bentuk, mengeluarkan, memberi perkhidmatan dan mengedarkan storan tenaga tersuai berteknologi tinggi, penandaan, pengekodan serta teknologi dan penyelesaian automasi industri. Segmen Peringatan ialah pembekal terkemuka produk peringatan, termasuk peringatan, peti peringatan dan peralatan pembakaran mayat dan pembakaran, Terutamanya di tanah perkuburan dan pengebumian di rumah pelanggan yang membantu keluarga beralih dari kesedihan kepada kenangan. Segmen Penyelesaian Jenama SGK ialah pembekal terkemuka bagi menyelesaikan pembungkusan dan pengalaman jenama, membantu syarikat memudahkan pemasaran mereka, menguatkan jenama mereka dan memberikan nilai. Syarikat ini mempunyai kira-kira 11,000 pekerja di lebih 26 negara di enam benua yang komited untuk menyampaikan produk dan perkhidmatan berkualiti tinggi.

Perihal Kumpulan SAUERESSIG

Kumpulan SAUERESSIG menghimpunkan pembungkusan unit perniagaan, elastomer, permukaan, kejuruteraan, penggelek dan e.GEN di bawah jenama payung biasa. Sebagai pembekal antarabangsa terkemuka di sepanjang peringkat pratekan serta alat berputar untuk proses pencetakan gravure dan fleksografik, penggelek timbul dan alat pemotong dan kedut, Kumpulan SAUERESSIG menawarkan kepakaran yang komprehensif. SAUERESSIG mengusahakan projek penyelidikan yang berpandangan ke hadapan dan melabur dalam pembangunan aliran kerja pintar dan penyelesaian digital. Sebagai inovator untuk pembinaan mesin khas dalam bidang bateri berorientasikan masa depan dan teknologi penyimpanan tenaga, penyelesaian individu dibangunkan untuk perintis masa depan. Pengeluar jenama, pencetak dan penukar serta pengeluar terkenal teknologi storan tenaga moden mendapat manfaat daripada inovasi berorientasikan penyelesaian, pengalaman berdekad-dekad dan fleksibiliti maksimum. Pada masa ini, 13 tapak pengeluaran Kumpulan SAUERESSIG mempunyai rangkaian global yang kukuh. Kehadiran di seluruh dunia membolehkan pembangunan optimum, pelaksanaan dan sokongan projek antarabangsa pada bila-bila masa.

Kumpulan SAUERESSIG ialah sebahagian daripada Matthews International Corporation (NASDAQ GSM: MATW). Untuk mendapatkan maklumat lanjut sila layari: www.saueressig.com

Perihal OLBRICH

OLBRICH GmbH telah diasaskan pada tahun 1949 dan bersama dengan jenamanya Polytype ConvertingĀ®, pembina mesin hari ini telah menjadi salah satu syarikat terkemuka dunia dalam bidang mesin pengeluaran dan peralatan untuk pembuatan produk berbentuk web. Kerajang bateri, label, bahan keluaran, kertas mampan dan bahan pembungkusan serta penutup dinding, penutup lantai, pita pelekat dan tekstil teknikal adalah produk teladan yang dihasilkan di atas talian. OLBRICH mempunyai rantaian nilai penuh termasuk kejuruteraan dan pembuatan serta pusat teknikal terkini di Bocholt (DE) dan Fribourg (CH). Hari ini, OLBRICH mempunyai kira-kira 450 pekerja. OLBRICH beribu pejabat di Bocholt (DE) dan mempunyai lokasi tambahan di Hamburg (DE), Fribourg (CH) dan Jiangyin City (CN).

Perihal R+S Automotive

R+S Automotive GmbH ialah pengeluar mesin dan alatan penting untuk pengeluaran komponen dalaman dan luaran untuk industri automotif, seperti panel pintu, papan pemuka atau rak belakang. R+S Automotive mempunyai rantaian nilai bersepadu sepenuhnya termasuk kejuruteraan dan pengeluaran serta pusat teknikal di kawasan seluas 1,100 meter persegi yang direka khusus untuk menyokong perkhidmatan teknikal yang komprehensif dan pembangunan berorientasikan pelanggan. Hari ini, R+S Automotive mempunyai kira-kira 350 pekerja. R+S Automotive beribu pejabat di Bocholt (DE) dan mempunyai anak syarikat tambahan di Holoubkov (CZ), Jiangyin (CN) dan Comstock Park, MI (USA).

Maklumat Berpandangan Ke Hadapan

Sebarang pernyataan berpandangan ke hadapan yang terkandung dalam keluaran ini disertakan menurut peruntukan “safe harbor” Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian 1995. Kenyataan yang berpandangan ke hadapan melibatkan risiko dan ketidakpastian yang diketahui dan tidak diketahui yang mungkin menyebabkan syarikat itu mendapat hasil yang berbeza daripada jangkaan pihak pengurusan. Walaupun Syarikat percaya bahawa jangkaan yang dicerminkan dalam pernyataan memandang ke hadapan adalah munasabah, tiada jaminan boleh diberikan jangkaan tersebut akan terbukti betul. Faktor-faktor yang boleh menyebabkan keputusan Syarikat berbeza secara material daripada keputusan yang dibincangkan dalam pernyataan berpandangan ke hadapan tersebut terutamanya termasuk perubahan dalam keadaan ekonomi domestik atau antarabangsa, perubahan dalam kadar pertukaran mata wang asing, perubahan dalam kos bahan yang digunakan dalam pembuatan produk Syarikat, perubahan dalam kadar kematian dan pembakaran mayat, perubahan dalam permintaan produk atau penetapan harga akibat penyatuan dalam industri di mana Syarikat beroperasi, atau faktor lain seperti gangguan rantaian bekalan, kekurangan buruh atau kenaikan kos buruh, perubahan dalam permintaan produk atau penetapan harga akibat tekanan persaingan domestik atau antarabangsa, keupayaan untuk mencapai objektif pengurangan kos, risiko yang tidak diketahui berkaitan dengan pemerolehan Syarikat, kebimbangan keselamatan siber, keberkesanan kawalan dalaman Syarikat, pematuhan kepada undang-undang dan peraturan domestik dan asing, faktor teknologi di luar kawalan Syarikat, kesan wabak atau wabak yang serupa, atau gangguan lain kepada industri, pelanggan atau rantaian bekalan kami, kesan konflik global, seperti perang semasa antara Rusia dan Ukraine, dan faktor lain yang diterangkan dalam Laporan Tahunan Syarikat mengenai Borang 10-K dan pemfailan berkala lain dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa A.S..

Maklumat Hubungan: Steven F. Nicola
Ketua Pegawai Kewangan
412.442.8262

Untuk Perhubungan Pelabur:

William D. Wilson
Pengarah Kanan, Pembangunan Korporat dan Perhubungan Pelabur
412.325.8418